Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
„Nem kell több kihívással szembesülnöm azért, mert nő vagyok”
Az autopro.hu a Nők az iparban című sorozatában olyan munkahelyeket mutat be, ahol a műszaki területen, férfiasnak mondott szakmákban ugyanúgy jelen vannak és napi szinten helyt állnak a női dolgozók.
Tóth Enikő hat éve dolgozik az Audi Hungaria Zrt-nél, jelenleg szakmai koordinátor a műszaki fejlesztés területen.
- Hogyan reagált a családja, baráti köre arra, hogy műszaki területet választott hivatásul?
- A döntésemben abszolút támogatott a családom és barátaim egyaránt. Nem ért senkit meglepetésként, hogy műszaki területet választottam a továbbtanuláskor, mivel a gimnázium alatt is a reál tantárgyak érdekeltek leginkább, fakultációként is a matematikát és a fizikát választottam.
- Ez az első munkahelye a műszaki területen?
- Hat évvel ezelőtt nyertem felvételt az Audi Hungaria műszaki fejlesztésére gyakornokként, tehát ez volt az első munkahelyem hasonló területen.
- Mutassa be a munkakörét! Hogyan telik egy napja a munkahelyen?
- Jelenleg szakmai koordinátorként dolgozom a műszaki fejlesztés Tesztcentrum területén, ahol a Kísérletirányítás csapatot koordinálom. A csapatunk egy központi funkciót lát el a területen, a fő feladatunk a kísérletek/fékpadi tesztek fékpadra tervezése és a keretfeltételek biztosítása, ehhez szükséges dokumentációk készítése. A koordináció mellett operatív szinten a fékpadi tesztek ajánlatkészítésével is foglalkozom. Minden napom kicsit máshogy néz ki, mint az előző, az állandóságot a rendszeres, napi/heti megbeszélések jelentik, a nap többi része mindig az aktuális történések függvénye. .
- Hogyan tud ebben a férfiasnak tartott közegben érvényesülni?
- A határozottság és a magabiztos kiállás nagyon fontos, ezt folyamatosan tanulom még. Nyilván egy férfiakkal teli irodában egész más a hangulat, mint ahol csak nők dolgoznak, de nem éreztem soha, hogy ne tudnék érvényesülni. Azt gondolom a kölcsönös tisztelet megadása a legfontosabb, legyen a másik fél nő vagy férfi.
- Milyen kihívásokkal találkozik a munkája során? Mit gondol, nőként több kihívással kell szembesülnie?
- Azt gondolom, hogy a mai világban általános érvényű, viszont a műszaki fejlesztésre még inkább jellemző, hogy napról-napra változnak az igények és az elvárások. A kihívás az, hogy ezzel párhuzamosan a határidők sok esetben nem tolódnak ki, így rendkívül gyors és hatékony reakcióra van szükség ahhoz, hogy a velünk szemben támasztott elvárásokat teljesítsük. Nem gondolom azt, hogy a munkám során több kihívással kellene szembesülnöm, mint a férfi kollégáimnak, de ez sajnos nem általános érvényű minden munkahelyre.
- Milyen előrelépési lehetőségei vannak az adott területen? Esetleg milyen ambíciói vannak a karrierjét tekintve?
- Többféle előrelépési lehetőség is adott a területen, legyen az akár vezetői beosztás, de lehetőség van pozíciók közötti rotálásra vagy kiküldetésre is, különböző feltételek mellett. Nem régóta dolgozom koordinátorként, egyelőre a célom az, hogy a pozícióban minél jobban teljesítsek, a csapatot támogassam. Ennek az eredménye jelentősen fogja befolyásolni a későbbi céljaimat.
- Mennyire egyeztethető össze a munkaköre a családi életével?
- Szerintem a mai világban nőként és férfiként is nehéz megteremteni az egyensúlyt, de a nőkre egy hagyományosabb értékrendű családban általában több teher nehezedik. Szerencsésnek érzem magam, mert a munkámmal elég munkaidőben foglalkoznom, így az otthon töltött időben nem a munkahelyi témákra kell fókuszálnom. Emellett a vőlegényem a házimunkában, legyen szó főzésről, vagy takarításról, abszolút kiveszi a részét, így jut szabadidő a hobbijainkra és az értékesen együtt töltött percekre
Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!