Gyártók Nem akar kimaradni az SUV-őrületből a Honda sem

Nem akar kimaradni az SUV-őrületből a Honda sem

autopro.hu/Sz.N. | 2020.10.12 04:17

Nem akar kimaradni az SUV-őrületből a Honda sem

Fotó: Honda Media Newsroom

A Honda Motor újratervezi SUV-jeinek és kisteherautóinak kinézetét és marketingjét, hogy vonzóbbá tegye az Egyesült Államokbeli fogyasztók számára, akik komoly összegeket hajlandók fizetni a rivális autógyártók járműveiért, melyek robusztusabb kinézetűek és off-road kalandok ígéretével kecsegtetnek.

Hirdetés

Az 1970-es évek óta a Honda Civic és Accord modellek révén a gyártó eggyé vált a visszafogott, jól megtervezett és rendkívül hatékony járművek szinonimájával az Egyesült Államokban. A Honda SUV-k, kisteherautók és a Ridgeline pickup ezen szedánok könnyű kezelhetőségű alvázára épült.

Mást keresnek már a fogyasztók

Az elmúlt öt évben megváltoztak az Egyesült Államokbeli fogyasztók autókeresési szokásai, egyre inkább a négykerekű, nagyobb méretű járműveket keresik, amik megerősített felfüggesztéssel, hatalmas rácsokkal, valamint sivatagi utak és a hegyi ösvények szelésére alkalmas testpáncéllal rendelkeznek – annak ellenére, hogy a legtöbb ilyen jármű soha nem hagyja el az aszfaltot.

A Ford Motor SUV-ja, az új Bronco és az F-150 Raptor modelljei abszolút megfelelnek ennek a trendnek. A Fiat Chrysler Automobiles szintén elkapta az új irányzatot és bővíti Jeep márkáját, hogy még több nyereségre tegyen szert abban a szegmensben, mely jelenleg a leginkább megy.

Aki lemarad, kimarad

Az USA-ban a tavalyi évben értékesített járművek több mint 70 százaléka közepes méretű teherautó vagy SUV volt, míg a Hondák 53 százaléka felelt csak meg a kategóriának. A gyártó nem értékesít olyan nagyméretű pickupot, ami a Ford F-150 versenytársa lehetne, ezáltal teljesen kiesik egy olyan piacról, mely az Egyesült Államok egyik legjövedelmezőbb szegmense.

„Nem vagyunk trendben az iparral” – mondta egy konferenciahíváson Jay Joseph, a Honda U.S. marketing alelnöke.

A Ridgeline hozhatja vissza a ringbe a Hondát

A napokban mutatta be a Honda közepes méretű Rigdeline pickupjának új megjelenését, mely most nagyobb első rácsokat és más off-road jellemzőket kapott. Elindult egy új hirdetési kampány is, mely bemutatja, ahogy a Ridgeline cross-motorokat vontat és a Rocky Mountains burkolatlan útjain halad. A reklámhoz egy korábbi birkózó, John Cena adja a „kemény férfi” hangját.

A gyártó reményei szerint az új iránynak köszönhetően, a Ridgeline népszerűsítésével a 2019-es 33 ezerről évi 50 ezer teherautóra növelhetik az eladásokat – folytatta Joseph.

A Honda előrejelzései alapján a jelenlegi pénzügyi évben, mely március 31-gyel végződik, a globális működési profit 68 százalékos visszaesésével számolnak, ami főképp a koronavírus miatti keresletcsökkenésre vezethető vissza.

A Honda közepes méretű SUV-je, a Passport a következő modellek egyike lesz az off-road átalakításban - mondta Joseph a Reuters beszámolója szerint.

Kiemelt Partnereink