Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Néhány év múlva már csak hibrid Lamborghinit lehet venni
A Lamborghini 1,5 milliárd dollárt fektet be modellpalettájának elektrifikálása céljából, és hogy 2024-től minden modellje hibrid hajtású legyen. Az olasz márka egy tisztán elektromos típussal is készül, az azonban csak az évtized második felében fog megjelenni.
A Volkswagen Csoporthoz tartozó sportautó márka a jelenleg is kínált modelljeit, melyek a Huracan, az Aventador és az Urus SUV, 2024 végére hibrid hajtásúvá alakítja – mondta el a Lamborghini elektrifikációs terveit bemutató videóüzenetében a vezérigazgató, Stephan Winkelmann.
Az évtized második felében piacra fogják dobni a Lamborghini első teljesen elektromos modelljét, ami valószínűleg négyüléses lesz. A Reuters beszámolója szerint Winkelmann elárulta, hogy a karosszériakialakításról még nem született döntés, hozzátéve, hogy „a dizájnt tekintve, a kétajtós a szexibb autó.”
Más sportautógyártók ugyancsak elektrifikálják kínálatukat. A Ferrari például 2025-ben mutatja be első csak villanyhajtást használó autóját, a Lotus pedig 2028-tól csak elektrifikált autókat fog készíteni.
Ezek a vállalatok a tömegmodelleket készítő OEM-ekhez hasonlóan nem kerülhetik el az elektromos hajtásra való fokozatos áttérést, hiszen már több nagy autópiacon is kitűzték a konvencionális hajtások betiltásának időpontját.
Újra kell fogalmazni a sportosságot
A sportautó-gyártók szerencséje, hogy a vásárlói körüknek nem okoz gondot az elektromos modellek nagyobb vételárának megfizetése. A másik oldalon viszont több problémával is szembesülnek a vezetési élmény megőrzése terén. Az egyik a sportos hangzás elvesztése, a másik pedig az akkumulátorok súlya, kapacitása és korlátozott terhelhetősége: a lítiumion akkumulátorok a csúcsteljesítményt egyszerre csak rövid időn át tudják biztosítani.
„Definiálnunk kell mit jelent a sportosság az új korban, az akkumulátoros elektromos érában” – fogalmazott Winkelmann. „A hatótáv elsődleges prioritás. Ez egy dolog, amin még dolgoznunk kell.”