Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Négy új elektromos járművel áll elő az Audi Genfben
A 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon a márka négy olyan tisztán elektromos meghajtású járművet mutat be, amelyeknek a sorozatgyártású változatai legkésőbb 2020 végéig debütálnak. Ezen kívül négy új, hálózatról tölthető (plug-in) modellváltozat ünnepli világpremierjét a svájci városban.
Szintén helyet kapott az Audi – idén kizárólag elektromos hajtásrendszerű autókat felvonultató – standján a tisztán elektromos Formula E versenyautó is. A Q4 e-tron tanulmány világpremierjére és az e-tron GT koncepcióautó európai bemutatkozására a 2019. március 5-én 8:00 órakor kezdődő Audi sajtótájékoztató keretében kerül majd sor.
– Világosan meghatároztuk célunkat: 2025-re már minden harmadik eladott új Audi modell elektromos hajtású kell legyen. Az elképzelésünk tiszta és egyértelmű: elkötelezetten támogatjuk a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást – nyilatkozott az autókiállítás előtt Bram Schot, az Audi igazgatótanácsának elnöke.
Az elektromos járművek új négyesének első tagja az e-tron, amelyből az első darabok hamarosan megérkeznek az ügyfelekhez. A vállalat 2019 során mutatja majd be az e-tron kupé változatának, az e-tron Sportback modellnek a sorozatgyártásba kerülő verzióját. Egy másik elektromos modell mutatkozik be néhány héten belül Kínában: a Q2 L e-tron modell első darabjait az ügyfelek még 2019-ben átvehetik. 2020-ban pedig további két premierrel folytatódik a sorozatgyártású modellek bemutatkozása az e-tron GT és az Q4 e-tron színre lépésével. Az Audi genfi standján látható tanulmányautók ennek a két modellnek a világába engednek bepillantást.
Jönnek az A-sorozat hibridjei
Ezen kívül – még szintén 2019-ben – egy márkaszintű, hálózatról tölthető (plug-in) autókat felvonultató, gyakorlatilag minden szegmenst lefedő modelloffenzíva indul. Új szereplők a kínálatban a nagy darabszámban értékesített A6, A7, A8 és Q5 modellek hibrid változatai, ezek szintén a Genfi Autószalonon mutatkoznak be a nagyközönségnek. 2019-ben az A3 és az Q7 már jól ismert, hálózatról tölthető (plug-in) verziói – átdolgozott műszaki tartalommal – ismét rendelhetők lesznek.
A jövőben az elektromos járművek kínálatának alapja – az A szegmenstől egészen a D szegmensig – összesen négy műszaki platform és termékcsalád lesz. A konszern többi márkájának műszaki fejlesztésért felelős kollégáival való szoros együttműködés lehetővé teszi a széles, világszintű kínálat megvalósításához szükséges kooperációt.
Az e-tron és az e-tron Sportback az Audi moduláris MLB platformjának elemeit használják. Ez és számos egyéb, elsősorban a hajtásrendszert érintő innovatív technológia alkalmazása teszi lehetővé, hogy az elektromos quattro összkerékhajtással szerelt elektromos SUV modellek egy teljesen önálló családja jöjjön létre. Az akár 150 kW töltési teljesítmény és a hosszabb távok megtételét garantáló hatótáv kompromisszummentes hétköznapi használatot kínál az ügyfelek számára.
A Porschéval fejlesztették az e-tron GT-t
Az Audi 2018-ban már bemutatta egy másik elektromos platformjának első képviselőjét: az e-tron GT tanulmányautó kifejezetten dinamikus kupévonalával a Los Angeles-i Autószalonon tartotta világpremierjét. Az itt bemutatott technológiát a Porsche szakembereivel közösen fejlesztették ki az Audi munkatársai, a formaterv és az e-tron GT tanulmány karaktere azonban magán hordozza az Audi egyértelmű stílusjegyeit.
Egy másik, az Audi és Porsche fejlesztési csapatainak közös projektje a Prémium Elektromos Padlólemez (Premium Architecture Electrification – PPE). Ez számos, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi modellcsalád alapjaként szolgál majd az igen keresett B szegmenstől a D szegmensig. SUV modellek és alacsony padlólemezzel rendelkező, hagyományos karosszériájú autók készülnek ezen az alapon, amelynek legnagyobb előnye, hogy kizárólag elektromos hajtárendszerhez tervezték. Ez előnyt jelent a karosszéria súlya és arányai tekintetében is.
A Volkswagen Csoport több márkája is együttműködik a moduláris elektromos platform (modular electrification platform - MEB) fejlesztése kapcsán, amely az Audi e-modellsorozatának alapját adja, legfőképpen az igen keresett A szegmensben.
Az Audi AG hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autóinak sorát is jelentősen kibővíti.
– A jövőben gyakorlatilag minden piaci szegmensben jelen leszünk egy olyan modellel, amelyet belső égésű motor és elektromos erőforrás együttesen hajt, és amelyet fali csatlakozóról lehet tölteni – tette hozzá az igazgatótanács elnöke, Bram Schot.