Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyon fájna a Škodának az Euro 7
A cseh Škodát az Európai Bizottság által tervezett Euro 7-es károsanyag-kibocsátási norma jelen formájában bevezetésével óriási csapás érné: a vállalat kénytelen lenne elbocsátani 3000 dolgozóját, és több modelljét is ki kellene vezetnie kínálatából.
Az Euro 7, melyről idén fognak szavazni az európai uniós döntéshozók, a mostaninál is szigorúbban korlátozná az új gépkocsik károsanyag-kibocsátását. Az EU szerint a potenciális hasznok felülmúlják a költségeket, ugyanakkor a gépkocsigyártók, és európai lobbiszervezetük, az ACEA arra figyelmeztet, hogy a szabályozás aránytalanul magas fejlesztési költségeket róna az iparágra.
„Amennyiben az Euro 7-et elfogadják mostani formájában, a Škoda Autónak be kellene zárnia egy gyárát, mivel leállnánk a kisebb modelljeink, a Fabia, a Scala és a Kamiq gyártásával” – fogalmazott Martin Jahn, a cseh OEM kereskedelmi és marketing igazgatója egy televíziós vita során. „Ez azt jelentené, hogy legalább 3000 állás szűnne meg” – tette hozzá a modellpaletta megnyirbálásának hatásait ecsetelve.
Továbbá azt is elmondta, hogy a Škoda beszállítóit is vizsgálva a változásokkal már 10 ezer állás kerülne veszélybe Csehországban.
A kisebb modellek kivezetése nem csak a dolgozóknak, de magának az autógyártónak is nagyon fájdalmas lenne, ugyanis az említett három típus adta a Škoda 2022-es kiszállításainak közel harmadát a Reuters által idézett értékesítési eredmények szerint.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!