Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyobb akkumulátorral és hatótávolsággal frissül a Tesla Model 3
Azt már korábban is tudtuk, hogy Model 3-at a nemrég történt frissítés során nagyobb hatótávolsággal ruházták fel, most azonban több részlet is kiderült azokból a dokumentumokból, amiket a vállalat európai ügyfeleinek küldött.
A Model 3 Long Range változatában egy, az előzőnél három kilowattórával nagyobb kapacitású, 82 kilowattórás akkumulátor kapott helyet. A típusba épített, a Tesla és a Panasonic közös nevadai egységében készített akkumulátorcellák energiasűrűsége szeptember óta 5 százalékkal magasabb, a kobalt arányát pedig 5 százalék alá szorították.
A Model 3 felfrissített változata október óta látható a Tesla konfigurátorában. Az már akkor kiderült, hogy a Long Range WLTP-ciklus szerinti hatótávja 580 kilométerre nőtt, ezenkívül kisebb optikai változtatásokat is látni lehetett, például eltűntek a külső króm díszelemek, belül pedig új középkonzolt helyeztek el.
Az új akkumulátor kapacitása egy gépjármű-regisztrációs dokumentumból derült ki, amit a német, Tesla-rajongói tff-fórumon tettek közzé. A Tesla előre ki kell, hogy küldjön bizonyos dokumentumokat vásárlóinak, hogy megtörténhessen az autó regisztrációja, még a kiszállítás előtt. Némely, Model 3 Long Range-et vásárló ügyfél már most megkapta ezeket az iratokat.
Nem arányosan nőtt a kapacitás
A korábbi 79 kilowattórához képest a kapacitás 3,8 százalékkal bővült, ami kisebb, mint az 5 százalékos energiasűrűség-növekedés a celláknál. Az electrive.com szerint ennek egy lehetséges magyarázata lehet, hogy a cellák szintjén végzett fejlesztések egy részét nem lehet közvetlenül érvényesíteni a teljes akkumulátor szintjén.
A most használtak továbbra is a 2170 jelölésű cellák, nem az Akkumulátor Napon bemutatott 4680 jelölésűek. A cellák fejlesztése még koránt sem ért véget, ugyanis a Panasonic még júliusban közölte, hogy a 2170-es cellák energiasűrűségét 20 százalékkal fogja növelni öt éven belül, kettő-három éven belül pedig piacra fog dobni egy kobaltmentes változatot.