Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagy javulást vár az újautó-eladásokban a Hyundai
A világ ötödik legnagyobb autógyártója, a Hyundai-t és a Kia-t magába foglaló dél-koreai Hyundai Motor Csoport közzétette a 2021-es eredményeit és a 2022-re vonatkozó céljait. Bár tavaly elmaradt a várakozásoktól a cég, idén még merészebb célokat tűzött ki maga elé.
A Hyundai Csoport két márkája összesen 6,67 millió darab autót értékesített 2021-ben, ami azt jelenti, hogy a dél-koreai OEM 3,7 százalékkal elmaradt az eredetileg tervezett 6,92 milliós céltól. A vállalat szerint elsősorban a chiphiány okozta az elmaradást – a hiányzó alkatrészek miatt egyszerűen nem volt képes annyi autót gyártani a Hyundai Csoport, mint amennyire kereslet mutatkozott.
A koreai autógyártó azonban az idei évre már javulást vár, ugyanis a tavalyinál ambiciózusabb célt tűzött ki: az előző évhez képest 12 százalékkal több, összesen 7,47 millió autó eladását irányozta elő a Hyundai és a Kia.
Dél-Koreán kívül ment jól igazán a Hyundai-nak
A csoport nagyobbik vállalata, a Hyundai a 2021-ben jelentkező kihívások ellenére 3,9 százalékkal több autót tudott értékesíteni, mint egy évvel korábban. Ehhez elsősorban a hobbiterepjárók és az elektrifikált modellek (például az első tisztán elektromos Hyundai, az Ioniq 5) járultak hozzá, de a vállalat a saját, proaktív stratégiáját is kiemelte.
Hazai pályán nem ment olyan jól a Hyundai-nak, hiszen míg Dél-Koreán kívül hét százalékkal több, összesen 3.164.143 darab autót tudott értékesíteni, addig Dél-Koreában 7,7 százalékkal kevesebb, összesen 726.838 autót adott el.
A Hyundai várakozásai szerint az autókereslet 2022-ben az iparágban tapasztalható erősödő verseny közepette világszerte fellendül, ezért a vállalat az egyes régiókra szabott optimalizált üzleti stratégiákkal 4,32 millió járművet kíván értékesíteni globális szinten. A Hyundai 3,59 millió autót a külföldi piacokon, 732 ezer darabot pedig Koreában kíván eladni.
Jobban teljesített a Kia
Eközben a Kia 2021-ben összesen 2.777.056 gépkocsit adott el, ami 6,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Kia eredményei tavaly a Dél-Koreán kívüli piacain 9,1 százalékkal nőttek, míg otthon valamivel több, mint félmillió autót adott el a vállalat.
2022-ben a Kia összesen 3,15 millió járművet kíván eladni világszerte. Régiók szerint a Kia 562 ezer autó eladására számít Koreában, míg 2,59 millió járművet a Koreán kívüli piacokon szeretne értékesíteni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!