Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Musk: 2022-ben véget ér a chiphiány
A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk szerint 2022-ben véget fog érni az autógyártást világszerte visszafogó félvezetőhiány, hála a tervben, illetve a megvalósítás alatt lévő kapacitásbővítéseknek.
Musk nemrég egy, John Elkannal, a Stellantis és a Ferrari elnökével közösen, az Olasz Technológiai Hét konferencia részeként tartott beszélgetésen mondta el véleményét arról, hogy mikor érhet véget a chiphiány.
A dollármilliárdos Musk úgy véli, hogy már csak rövid ideig fogja az autógyártást befolyásolni a chiphiány. Indoklásként elmondta: „Számos chipgyár épül jelenleg.” Ehhez hozzátette: „Úgy gondolom jövőre megfelelő chipgyártási kapacitással fogunk rendelkezni.”
Az autóiparban mára gyakorlatilag egyet értenek abban, hogy a világszerte gyárleállásokat előidéző chiphiány 2022-ben is jelen lesz, a Daimler és a Continental pedig arra számít, hogy az alkatrészhiány 2023-ra is át fog húzódni.
Kihúzta a Teslát a csávából a Stellantis cége
A Musk és Elkann beszélgetésén nem került szóba az elektromosautó-gyártók, mint a Tesla, és a tradicionális OEM-ek közti verseny éleződése. A Reuters beszámolója szerint Musk ugyanakkor köszönetet mondott Elkannak a most a Stellantis, korábban a Fiat Chrysler részét képző Comau robotgyártótól 2017-2019 között kapott segítségért. A Model 3 gyártásának beindításáról szóló időszakot a Tesla „egyik legfájdalmasabb” időszakának nevezte Musk, aki azt is megosztotta, hogy az idő alatt féltucat alkalommal kerültek csőd közelbe.
A most a Stellantis-hoz tartozó Fiat Chrysler a korábbi években a Teslától vásárolt emissziós kreditekkel tudott csak megfelelni a szigorú európai szén-dioxid-kibocsátási követelményeknek. Carlos Tavares, az idén az FCA és a PSA egyesülésével megalakult Stellantis vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy a fiatal konszern, várakozásaik szerint idén a Teslától vásárolt kreditek nélkül is képes lesz a kibocsátási limitjén belül maradni.