Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Most a városon belüli áruszállítást újítja meg a Renault
A több beszállítóval és állami partnerrel fejlesztett Urban Lab 2 nevű prototípuson látottak hamarosan megjelenhetnek a hétköznapokban is.
Sok más gyártóhoz hasonlóan a Renaulttól sem szokatlan, hogy prototípuson mutatják be, miként látják az iparág legfőbb trendjeit. Korábban a franciák a hosszú távú áruszállítást végző tanulmányokat készítettek, most azonban a fókuszban a városon belüli tehergépkocsik állnak: ez az Urban Lab 2.
A 19 tonnás, Euro 6-os alapra épülő gép egy elég tömeges kooperáció eredménye: Renault-n kívül többek között a Valeo, a Lamberet, a Michelin, a BeNomad, sőt egyes állami szervezetek is részt vettek a fejlesztésekben és a projekt finanszírozásában. A kamionhirek.hu szerint a márkától tapasztaltak alapján ráadásul jó esély van rá, hogy a most látott megoldások néhány éven belül megjelennek a piacon kínált teherkocsikon is.
Ilyen például a kameralapú tükörrendszer, a tetőről az alvázba áthelyezett csomagtérhűtő, vagy épp a könnyű, műanyaggal bevont textillel letakart kerékívek. A gép start-stop, valamint a fékezési energiát visszanyerő rendszert is kapott. Ami a V2V kommunikációt illeti, az Urban Lab 2 már nem csak más járművekkel, hanem a környező infrastruktúrával is képes adatokat cserélni, igaz, a technológián van még mit csiszolni.
A Michelin speciális abroncsainak és a korábbinál optimálisabb útvonaltervezőnek köszönhetően a prototípus 13 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérte dízeles, fel nem okosított társaihoz képest. A járműre most egy alaposabb tesztfázis vár, 2017 februárjától 2018-ig Bordeaux utcáin dolgozik majd.