Gyártók Minden ötödik Ford motorházában Ecoboost-szív dobog

Minden ötödik Ford motorházában Ecoboost-szív dobog

autopro.hu | 2014.08.14 13:23

Minden ötödik Ford motorházában Ecoboost-szív dobog

Az 1,0 literes EcoBoost egység a világ első olyan erőforrása, amely egymás után háromszor is elnyerte az Év motorja címet.

Hirdetés

A Ford európai vásárlói idén minden ötödik új autóhoz az 1,0 literes EcoBoost motort rendelték meg – azt a motort, ami annyira apró, hogy akár egy A4-es papírlapon is elfér. 2014 elejétől június végéig körülbelül 120 ezer 1,0 literes EcoBoost motoros járművet értékesítettek; a tavalyi év azonos időszakában ez az érték 104 ezer volt, ami több mint 15 százalékos növekedést jelent. 2014 első félévében a B-Max modellek 47, a Focusok 33 és a Fiesták 30 százaléka kelt el ilyen erőforrással.

– Az új Mondeo jövő havi piacra lépésével tizenegyre nő az 1,0 literes EcoBoost blokkal is kínált modellek száma, ráadásul a Fiesta Red Edition és Black Edition változatok 140 lóerős motorvariánsai érzékletesen példázzák, milyen lehetőségeket rejt ez az apró blokk – véli Barb Samardzich, a Ford Európa általános vezérigazgató-helyettese.

Vezethetőségéért, teljesítményéért, alacsony fogyasztásáért, kiegyensúlyozott működéséért és technológiájáért az erőforrás idén januárban elnyerte a 2014-es Év Motorja díjat – egy olyan mezőnyben, ahol számos prémium márka és szupersportkocsi is szerepelt.

A motor 2012-ben mutatkozott be a Focusban, és azóta már a Fiesta, a B-MAX, az EcoSport, a C-Max és Grand C-Max, a Tourneo Connect, a Tourneo Courier, a Transit Connect és a Transit Courier kínálatában is megtalálható. Az eddig 100 és 125 lóerős változatokban kínált motor nemrégiben egy új, 140 lóerős verzióban is bemutatkozott az új Fiesta Red Edition és Fiesta Black Edition modellekben. Ez a blokk minden idők leghatékonyabb 1,0 literes sorozatgyártású erőforrása, ami 9 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára; a végsebesség 201 km/óra; az üzemanyag-fogyasztás 4,5 l/100 km, a CO₂-emisszió pedig 104 g/km.

Az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost erőforrás fejlesztésén több mint 200 mérnök dolgozott Németországban a Ford aacheni és merkenichi kutatás-fejlesztési központjaiban, valamint az Egyesült Királyság a dagenhami és a duntoni fejlesztő létesítményeiben, a szakemberek összesen 5 milliónál is több munkaórát áldoztak a motor megalkotására. A kompakt, kis tehetetlenségű turbótöltő akár 248 ezret is pöröghet percenként – ez másodpercenként több mint 4 ezer fordulatot jelent, ami majdnem kétszerese a 2014-es Formula 1-es autók motorjában alkalmazott turbótöltők fordulatszámának. A 140 lóerős, 1,0 literes EcoBoost blokk turbótöltője 1,6 bar töltőnyomást biztosít, a gyújtási nyomatékcsúcs pedig 124 bar, ami akkora nyomást jelent, mintha egy teljesen kifejlett, 5 tonnás afrikai elefánt álldogálna a dugattyún.

A motor kétségtelenül Hollandiában bizonyult a legnépszerűbbnek, ahol 38 százalékot tett ki a Ford értékesítéseiben; Dániában a vevők 35 százaléka, Svájcban pedig 32 százalék választotta az 1,0 literes modellváltozatokat. A sikeres erőforrás a világ 72 országában kapható.

Kiemelt Partnereink