Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mikor kezdi el a BMW a magyar beszállítók toborzását?
A BMW 2023 ígérte a debreceni gyártás elindítását, ennek kapcsán kérdeztük a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkárát arról, az eddigi tapasztalatai szerint mikor indulhat a magyar beszállítók toborzása.
Cikkünk apropója az, hogy a német sajtó a közelmúltban aggasztó híreket közölt arról, hogy a globális bizonytalanságok miatt a német autógyártóknak újra kell gondolni beruházási terveiket. Szóba került, hogy a BMW-nek spórolnia kell és visszafogni a magyar termelésbővítést.
Ennek kapcsán a külgazdasági és külügyminiszter személyesen látogatott el a beruházás színhelyére: a debreceni gyár előkészületein ottjártakor 270 munkagép dolgozott.
A munkálatok úgy tűnik, a terveknek megfelelően haladnak, a kérdés az, hogy vajon a beszállítói oldalon is ilyen tempóban haladnak-e.
Láthatatlan gyárból látható
– A BMW-nek nagyon komoly beszállítói kapcsolatrendszere van Magyarországon – utalt Kilián Csaba arra, hogy a bajor gyártót hazánkban az ötödik, láthatatlan autógyárként is szokták nevezni kiterjedt magyar beszállítói köre miatt. – Több mint 50 magyar cég szállít be közvetlenül a BMW-nek. Valószínűleg azok, akik korábban már beszállítottak a vállalatnak, előnyös pozícióból indulnak, de úgy gondolom, kedvező ajánlatok esetén minden magyar beszállító tiszta lappal kezd.
Új gyár vagy bővítés
Kilián Csaba szerint a tárgyalások már egészen biztosan elkezdődtek a lehetséges magyar beszállítókkal, akiknek a jövőben a versenyképesség szempontjából több lehetőséget kell figyelembe venniük. Vagy a meglévő gyártási helyszínen bővítik kapacitásukat, vagy Debrecenben, illetve környékén húznak fel új gyárat, ezzel is csökkentve a logisztikai költségeket, vagy pedig akár román, szlovák, ukrán gyártási helyszínt is számításba vehetnek. A MAGE főtitkára szerint a győri Audi és a kecskeméti Mercedes példáiból kiindulva a beszállítók egy része mintegy 100-150 kilométeres körzetben gondolkodik új gyártási helyszínen.
Egy asztalhoz akarják ültetni a magyar beszállítókat és a BMW-t
Elmondta, hogy 2019 októberében az egyesület üzletember-találkozót szervez a Hungexpón, az Automotive Hungary kiállítás részeként. Dolgoznak azon, hogy a BMW beszállításért felelős szakembereit is egy asztalhoz tudják ültetni a magyar cégek vezetőivel.
Olyan gyárat akar a BMW, ahol bármit tud gyártani
A BMW Debrecenben rugalmas, magas szinten automatizált, robotizált gyárat akar felhúzni, ami azt jelenti, hogy mindig az aktuális piaci igényeknek megfelelően tudja majd kialakítani a gyártást. Az aktuális igények alakulása viszont roppant soktényezős.
– Hogyan alakul európán kívül az ázsia, amerikai autópiac? Milyen hatással lesz a Kína-USA vámháború a BMW-re? Mi lesz a dízel sorsa? Hogyan befolyásolják a környezetvédelmi szabályok az új technológiák elterjedését? Az alternatív hajtások területén milyen új fejlesztések jelennek meg? – sorolta a teljességre való törekvés igénye nélkül Kilián Csaba.