Gyártók Mielőtt elektromos lesz, még megújult a Porsche Cayenne

Mielőtt elektromos lesz, még megújult a Porsche Cayenne

autopro.hu/P.B. | 2023.04.26 04:20

Mielőtt elektromos lesz, még megújult a Porsche Cayenne

Mielőtt a Porsche Cayenne negyedik generációja tisztán elektromos hajtást kapna, alapos frissítésen esett át a jelenlegi harmadik generációt. A változások érintik a hajtás, az alváz, a dizájn és a felszereltség területét is.

Hirdetés

Michael Schätzle, a Porsche Cayenne termékcsaládért felelős alelnöke szerint a gyártó történetének egyik legátfogóbb termékfrissítéséről van most szó a Cayenne esetében. A gyártó szerint még több luxus és még nagyobb teljesítmény jellemzi majd az SUV-t.

A Cayenne E-Hybrid rendszerteljesítménye mindkét változatban 346 kilowattra nő az új V6-os benzinmotornak és egy új villanymotornak köszönhetően. Utóbbi teljesítménye 130 kilowattra nő, energiatartalmát 17,9-ről 25,9 kilowattórára emelkedik, így a WLTP szerint akár 90 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságra is képes lehet az autó.

Az EU-n kívül továbbra is elérhető a maximális közúti teljesítményre tervezett Turbo GT, ami még mindig a Cayenne-kínálat csúcsmodellje. A modell kizárólag kupéként kapható, és kihasználja a modellsorozat összes optimalizálását és innovációját. Emellett a Turbo GT négyliteres V8-as biturbó motorjának teljesítménye 14 kilowattal 485 kilowattra (659 lóerő) nőtt. A Cayenne Turbo GT 3,3 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órára, végsebessége 305 kilométer/óra.

Még nagyobb kényelem

Az átdolgozott hajtásláncok mellett már gyárilag elérhető egy új, acélrugós futómű, amely állítólag állítható lengéscsillapítókkal még nagyobb utazási kényelem érhető el, sőt, opcionálisan új, adaptív légrugózás is jár az autóhoz.

A modell fejlesztése a belső térben is jól látható: a Cayenne pilótafülkéje most egyértelműen az elektromos Taycan modell felé hajlik. A műszerfal ívelt kijelzőt kapott, a kisméretű automata sebességváltó a műszerfal tetején kapott helyet, és most első ízben választható külön utasoldali kijelző a központi infotainment érintőképernyő mellett – úgy, mint a Taycan esetében. A nagy különbség a Taycanhoz képest: az utaskijelzőn található speciális fólia gondoskodik arról, hogy a kijelzőt ne lehessen látni a vezetőülésből – ezért a Cayenne-ben vezetés közben videó is lejátszható.

Jön a tisztán elektromos verzió is

Amint azt a Porsche főnöke, Oliver Blume a Cayenne facelift világpremierje kapcsán kifejtette, a tisztán elektromos Cayenne „az évtized közepén” kerül a piacra, ugyanakkor legalább 2030-ig még belső égésű motorral is fognak forgalmazni Cayenne-t – írja az electrive.com.

Ahogyan arról az autopro.hu korábban beszámolt, a Porsche nem áll meg itt az elektromos átállással: 2027-re tervezik a Taycan második generációját is. A további soron következő Porsche elektromos autók közé tartozik az elektromos Panamera és a Porsche 718 középmotoros sportautó is, amit – mint már hivatalosan is megerősítették – az évtized közepétől kizárólag teljesen elektromos formában fognak kínálni.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink