Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mercedes kombi a tetőn: E 63 AMG T
4,6 másodperces százas gyorsulás, 386 kW/525 lóerős motor, 12,8 literes fogyasztás - ez az új E 63 AMG T-modell. Sportfutómű, elektronikusan szabályozott csillapítással, nagyteljesítményű kerámia-kompozit fék és iránymutató vezetőtámogató rendszerek. Itt van műszaki tartalomban ma a Mercedes kombija.
A 6,3 literes, 525 lóerős V8-as AMG motor 11 lóerővel ad le többet a típuselődnél, fogyasztása viszont 12 százalékkal kisebb. A hatásfokot növelő intézkedés között éppúgy szerepet játszott az igény szerinti benzinellátás és a fékezési energiát visszanyerő generátorvezérlés, mint a hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT MCT 7 sportváltómű. Ennek olajban futó tengelykapcsolója helyettesíti az eddigi nyomatékváltót, és a fogyasztásra optimalizált „Controlled Efficiency“ menetprogramja már alacsony fordulatszámnál felkapcsol.
Kombi a tetőn: Mercedes E 63 AMG T. |
A 7 fokozatú váltó négy menetprogramja – C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus), M (manuális) – elektronikus forgókapcsolójával választható ki. Az utóbbi két programban, ha teljes terhelés alatt kell váltani, egyes hengerek gyújtásának és befecskendezésének „elvétele” rövidíti le a kapcsolási időt, M-módban egytized másodperc alatt mennek végbe a sebességváltások. A gyors és spontán többfokozatnyi visszakapcsolások éppúgy az élénkséget szolgálják, mint az automatikus gázfröccs és a RACE START versenyrajt-funkció, amely automatikusan hozza ki az autó maximális gyorsítási képességét.
Meggyőző az újonnan kifejlesztett AMG RIDE CONTROL sportfutómű is: míg elöl acél rugóstagokat alkalmaztak, hátra az AMG légrugóit építik be. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy az acélrugók finoman reagálnak, míg a légrugók a terheléstől függetlenül állandó szintet tartanak. Új, elektronikus szabályozás illeszti a mindenkori menethelyzethez a csillapítást, és csökkenti a karosszéria dőlését. A vezető gombnyomással hívhat hangolást: ezek a Comfort, a Sport és a Sport plus. Az E 63 AMG T-modell újonnan tervezett első futóművének nyomtávja 45 milliméterrel nagyobb, ezenkívül csöves stabilizátor, új keresztlengőkar és kerékcsapágy, új elasztokinematika és negatív kerékdőlés jellemzi. Hátul szintén negatív dőlés, tökéletesített elasztokinematika és új bölcsőrögzítés szolgálja a határhelyzeti stabilitást.
525 lóerős a V8-as. |
Direkt jellegűre tervezték át a paraméterfunkciós fogasléces szervokormányt, amelynek 14:1 áttétele 22 százalékkal kisebb a széria-autóénál. A kormányzás pontosságát és a jobb útkapcsolatot a sebességfüggő rásegítés jellegdiagramjának megváltoztatásával és merevebb kormányoszloppal javították Az SL 63 AMG-ről és a C 63 AMG-ről ismert háromfokozatú ESP® egyéni beállítási lehetőségeket kínál – ami fokozza a vezetési élményt, a biztonság csorbítása nélkül. Az AMG DRIVE UNIT gombjával lehet választani az „ESP ON“, „ESP SPORT“ és „ESP OFF“ között – a pillanatnyilag aktív állapot a központi műszerben látszik.
Erőteljes lassulásról az AMG nagyteljesítményű fékrendszere gondoskodik, 360 milliméteres, hűtött, lyukacsos tárcsákkal. Elöl az autóversenyzésben bevált nagy terhelhetőségű, kompozit-anyagot alkalmazzák. Még nagyobb fékteljesítményt és hosszabb élettartamot tesz lehetővé az opcionális, újonnan kifejlesztett, nagyméretű kerámia-kompozit féktárcsa, amely keménységének köszönhetően hőállóbb, és még 40 százalékkal könnyebb is. A rugózatlan tömeg csökkentése különösen a gyorsan vett sztrádakanyarokban eredményez több élénkséget. Az optimális útfogás az elöl 255/40 R 18, hátul 285/35 R 18 méretű gumiabroncsok érdeme, amelyeket titán-szürkére fényezett és fényesre esztergált, 9, illetve 9,5 col széles, 18 colos AMG könnyűfém keréktárcsákra szerelnek. Kívánságra kapható az AMG 19 colos kovácsolt könnyűfém felnije is, 255/35 R 19 illetve 285/30 R 19 gumimérettel.
360 milliméteres, hűtött, lyukacsos féktárcsák. |
A 20 milliméterrel meghosszabbított tengelytáv nemcsak a menetkényelmet szolgálja, hanem a típuselődénél nagyobb férőhelyet is. A 695-1950 literes csomagtartó nemcsak tágasabb a korábbinál, hanem a vetélytársakénál is nagyobb fő méreteket és térfogatot kínál. Az E 63 AMG T-modell alapfelszerelésébe bele tartozik az EASY-PACK rendszer több lényeges eleme, mint a kétféle szintre beállítható, összehajtható padló, az összecsukható doboz, a poggyászfedél és a 60:40 arányban osztott üléstámla előredöntését megoldó Quickfold, illetve az elektromosan nyitható és csukható EASY-PACK csomagtér-ajtó.