Gyártók Méltó zárásai a belső égésű korszaknak

Méltó zárásai a belső égésű korszaknak

autopro.hu/F.M. | 2023.03.12 12:22

Méltó zárásai a belső égésű korszaknak

Fotó: BMW Group Press Club

Abban szinte biztosak lehetünk, hogy 2035-ben a hagyományos hajtású autóknak búcsút inthetünk, legfeljebb szintetikus üzemanyagokkal maradhat fent a belső égésű motoros technológia, ha egyáltalán. Éppen ezért érdemes megnézni, milyen modellek búcsúztatják ezt a korszakot, azokból mi lehet a legjobb választás.

Hirdetés

Bár jelenleg éppen csúszik a belső égésű motorral szerelt új autók forgalomba helyezésének tiltását szolgáló jogszabályról szóló szavazás az Európai Unióban, ettől még elég valószínűtlen, hogy 2035 után fosszilis üzemanyagokkal működő autókat gyártson bárki az európai piacra. Sőt, néhány országban és több városban már korábban betiltják a nem elektromos autókat, és számos gyártó vezeti ki a kínálatából a belső égésű motorokat a következő években.

A fentiek tudatában nyugodtan kijelenthető, hogy mindjárt itt a vége a belső égésű motorok korszakának. Most viszont még bőven válogathatunk az új modellek között, a német Focus pedig ki is választotta a kedvenceit – ezúttal a középkategóriából.

BMW 3-as sorozat

Aki a középosztályon belül egy igazán dinamikus négykerekűt keres, az a BMW 3-as sorozatának modelljei közül bátran válogathat. Ha pedig már hármas, akkor hengerekben hatos! Az elmúlt években sok kedvelt hathengeres jármű, mint például a 320i vagy a 330i, elvesztett két hengert és helyette turbót kapott.

Aki pedig lágy, duruzsoló hathengerest szeretne, nyugodt szívvel pattanhat a kiváló BMW 340i-be, amely nemrég még az M-jelölést is megkapta.

A BMW M 340i 275 kilowattos (375 lóerős) soros elrendezésű turbós motorja vezetési élmény és meghajtás terén a legkiválóbb típus, amit ebben a mezőnyben találhatunk. Alapfelszereltség: összkerékmeghajtás és nyolcfokozatú sebességváltó, természetesen a hathengeres már-már szimfonikus hangzás mellett. Ugyanezen széria dízelmotoros képviselői, bár kevésbé látványosak, takarékosabbak, így kedvezőbbek lehetnek tulajdonosaik számára.

Audi A4

Még beletelik kis időbe, de valószínűleg hamarosan a kombik ideje is lejár. Ezen modellek szinte kizárólag olyan országokban örvendenek nagy népszerűségnek, mint Németország, Ausztria, Svájc vagy Anglia, és ez középtávon kevés lehet ahhoz, hogy a világszerte egyre jobban elterjedt SUV-k egyeduralmát visszafojtsák. Aki pedig a középosztályban kutat kombi után, annak csak egy szót mondhatunk: Avant.

Ár-érték arány tekintetében évek óta az Audi A4 kombi állítja a mércét. Sok hely, változatos belső tér és sportosság minden mennyiségben. A legjobb választás: egy dízel duplakuplungos összkerekes jármű. A kétliteres dízelmotorjával 150 kilowatt (204 lóerő) teljesítményével az Audi A4 Avant egy takarékos választás mindenki számára, aki hosszú utat akar megtenni. Az alig 5 literes fogyasztás igazán kényelmes egy középkategóriás kombitól.

Volvo S60

Az európai középkategóriás modellek piacán időnként unalom uralkodik, ez persze a Volvo S60-at nem érinti. A dizájn skandináv letisztultsága sugárzik mind kívülről, mind belülről. A svéd-kínai járműgyártó sok mindent másképp csinál, mint a konkurensei, így találhat az ember a nagy tömegből ténylegesen kitűnő modellt.

Mindez pedig tetszetős. A Volvo és testvérmárkája a Polestar elektromos modelljei kiváló kidolgozottságot és a Google integrációját kínálják. Meghajtás terén választani lehet a kétliteres benzines modell elsőkerekes és hátsókerekes verziói között. Az összkerekes, automata B5-ös 250 lóerős variánsa szórakoztató választás lehet mindenkinek. Aki csak az S60 dizájnját kívánja élvezni, annak pedig a 197 lóerős B4-es elsőkerekes az ajánlott.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink