Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megvédhet a közlekedési bírságoktól a Seat rendszere
A Seat új vezetői asszisztencia rendszere, a Dynamic Road Sign Display (DRSD) egy olyan asszisztens, ami automatikusan igazodik az adott sebességkorláthoz, és annak megfelelően módosítja az autó sebességét – akár gyorsíthat is, nem csak lassíthat.
A DRSD-hez tartozó kamera a szélvédő tetején helyezkedik el, és tulajdonképpen egy plusz szemet jelent a vezetőnek. A kamera folyamatosan figyeli az aktuális sebességkorlátozásokat, és az adaptív vezetői rendszer segítségével mérsékli a sebességet, ha az autó túl gyorsan hajt. Ugyanakkor akár gyorsíthat is, ha a sofőr azt állította be, hogy legnagyobb megengedett tempóval szeretne hajtani, viszont soha nem gyorsít a sebességkorlát fölé a DRSD-vel az autó.
A Seat fejlesztésének legnagyobb előnye természetesen a közlekedésbiztonság növelése, de egyben alkalmas arra is, hogy a figyelmetlen sofőrök elkerüljék a gyorshajtásért járó közlekedési bírságot. A rendszer a sebességkorlátozó táblák mellett felismer más olyan jelzéseket, ami miatt lassítani kell, például az iskolákat vagy lakó-pihenő övezeteket jelölő táblákat is.
Nemcsak a Seatokban lesz ilyen
A spanyol gyártó a Volkswagen Csoport része, így természetesen a konszern más brandjének autóiba is bekerül ez a DRSD: például a Škodákba és a Volkswagenekbe – írja az Autovista Group.
Az újítás Európában és az Egyesült Királyságban lesz elérhető. A rendszer arra egyelőre nem képes, hogy a használaton kívüli táblákat kiszűrje a többi közül, az a gépi tanulás egy újabb szintje lesz.
Jó megtakarítási lehetőség
A Seat szerint a DRSD spórolási lehetőséget jelent az autósok számára. Egy kétezer brit autóst megkérdező tanulmány szerint a sofőrök tíz százaléka kap rendszeresen bírságot gyorshajtásért, míg a válaszadók 47 százaléka szegett meg valamilyen szabályt az autópályákon 2020 októbere és decembere között.
A Seat saját tanulmánya szerint a sofőrök 76 százaléka nem minden esetben tudja, hogy az adott útszakaszon éppen mennyi a maximálisan megengedett legnagyobb sebesség. Érdekesség ugyanakkor, hogy az OEM által megkérdezett autósok 40 százaléka nem szeretné, ha egy ilyen rendszer lenne az autójában.