Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megújult a Ford Fiesta
Nem kis műsort csapott a Ford a kisautó új verziójának bemutatásához: a vevők nagyobb térre, több változatra, és bővülő high-tech felszereltségre készülhetnek.
Bemutatta Kölnben a Ford a Fiesta nyolcadik verzióját. A gyártó legnépszerűbb kisautója alaposan megváltozik, lássuk a legfontosabbakat!
Az első szembetűnő változás a növekedés: az új Fiesta hét centiméterrel hosszabb és valamivel szélesebb is, mint elődje, ezen felül a tervezők tengelytávot is megnyújtották. Bővül a Fiesta verzióinak száma is, a következő generációtól például már itt is elérhető lesz a Ford prémium modelljeinél alkalmazott, Vignale névre hallgató felszereltségi szint. Ezt majd a bőr ülésekről és a 18 colos felnikről lehet megismerni. Természetesen az ST kiadás sem maradhat el, melynél a kocsi sportossága lesz kihangsúlyozva.
Nagyot lép előre a kisautó a biztonság és a kényelem terén is, hiszen az Automobilwoche szerint 15 új asszisztens lesz elérhető a modellhez. Csak hogy néhányat említsünk, ilyen a továbbfejlesztett gyalogosfelismerő rendszer, a parkolási segéd (ez már a parkolóhelyről való kitolatásnál is segít) vagy távolsági fényszóró asszisztens.
Bár elsőre meglepő lehet, a trendeknek megfelelően a Fiesta is kap már-már SUV-hoz hasonlító kivitelt, az ilyen gépeket majd például a megemelt hasmagasságról, vagy a tetősínről lehet megismerni.
Természetesen az utastér sem marad a régi, a sofőrt és az utasokat megújult infotainment-rendszer, nyolc hüvelykes kijelző, és az elődmodellhez képest hússzal kevesebb nyomógomb várja. Elérhető lesz a hangutasítás, illetve az Apple Carplay és az Android Auto is.
Kattintson a galériáért! |
Ami a motorokat illeti, az öreg kontinens vevői háromféle változat közül választhatnak majd: lesz erősnek (138 lóerő) ígérkező egyliteres háromhengeres turbó, és egy 1,1 literes, szintén háromhengeres de jóval takarékosabb benzines. A dízel hajtást is két típus képviseli: az egyik egy másfél literes 118 lóerős és egy kisebb – utóbbi lehet a paletta legkisebb étvágyú (és emissziójú) tagja.
Az újdonság Európában már jövő nyáron a szalonokba kerülhet, a tengerentúlon viszont még 2018-ig várniuk kell a vevőknek.