Gyártók Megújul a VW T sorozata

Megújul a VW T sorozata

autopro.hu | 2014.09.26 07:20

Megújul a VW T sorozata

A Nemzetközi Haszonjármű Autókiállításon bemutatott Tristar tanulmányautó már betekintést ad azokba az áru- és személyszállítási lehetőségekbe, amelyeket a T6 fog kínálni.

Hirdetés

– 2015-ben megújítjuk legfontosabb modellünket, a T sorozatot – mondta Eckhard Scholz, a Volkswagen haszonjármű üzletágának igazgató tanácsának elnöke. – Az idei év első nyolc hónapjában a márka a Transporter kategóriában megvalósult kiszállításait világméretekben mintegy 6 százalékkal növelte, és elérte a 108 ezer egységet. Az előző év azonos hónapjához viszonyítva csak augusztus folyamán 14 szézalékkal több T5-ös kisbuszt szállítottak ki a vásárlóknak. Az év kezdete óta a megrendelések olyan gyorsan növekedtek, hogy a márka Transportereket gyártó fő gyártó üzeme Hannoverben elérte gyártókapacitásának felső határát, így a kereslet kielégítése érdekében a gyár most kiegészítő éjszakai műszakban is üzemel. A megrendelések már 2015 első negyedévére is jól alakulnak. A 2014-es esztendő tehát várhatóan újabb rekord év lesz a márkát megtestesítő kisbusz forgalmát tekintve, amelynek értékesítését 1950-ben kezdték és most az ötödik nemzedéknél tartanak. Már ma kijelenthetjük: büszkénk vagyunk arra, hogy a T6-ot a belátható jövőben bemutathatjuk. A jármű magába foglalja a T5 kiváló tulajdonságait, és felmutat majd egy egész sor technológiai újítást is.

A Nemzetközi Haszonjármű Autókiállításon bemutatott Tristar tanulmányautó már betekintést ad azokba az áru- és személyszállítási lehetőségekbe, amelyeket a jövőben a T6 kínálni fog. A márka jelenleg kedvező pozíciót élvez, az értékesítések enyhén nőttek 2014 első félévében, és a tavalyi 220 ezer darab után az idén a kishaszonjárművekből már 221 ezer darabot adtak el. Az értékesítés árbevétele 2014 januárja és augusztusa között egy százalékos csökkenést mutatott, azaz 4,777 milliárd euróról 4,724 milliárdra csökkent, ami főként a nehéz dél-amerikai piaci helyzet miatt következett be.

Az eredmények a Nyugat-Európában stabilan és folyamatosan emelkedő értékesítési mutatóknak köszönhetőek. Eckhard Scholz hangsúlyozta, hogy az év első nyolc hónapjában 7 százalékkal több gépkocsit értékesítettünk legfontosabb piaci régiónkban. Ezzel egy időben a beérkezett rendelések száma is nőtt. Jelenleg Németországban minden harmadik újonnan bejegyzett kishaszonjármű és pick-up a VW gyártósoraink terméke, és ez Európa egészét tekintve minden ötödik könnyű haszonjárműre és pick-upra is igaz.

– Nyugat-Európában a Volkswagen haszonjármű üzletága 2014 januárja és augusztusa között a tavalyi 175 800 darab után idén 7,1 százalékkal többet, 188 200 kishaszonjárművet adott át vásárlóinak. Ezzel egyidőben a másik oldalon a nyereséget csökkentették az olyan kockázatok, mint a piaci hullámvölgyek Dél-Amerikában és Kelet-Európában, valamint az árfolyamváltozások, azaz különösen az argentin peso által okozott veszteségek. Az ukrajnai válság ellenére Kelet-Európában a forgalom meglepően stabil maradt egy enyhe, 0.3 százalékos csökkenéssel, ami 25 ezer darabos kiszállítást jelent. Dél-Amerikában a gyenge gazdasági tevékenység Brazíliában és Argentínában továbbra is problémát fog jelenteni számunkra. A kiszállítások a kishaszonjárművek esetében 46,5 százalékkal csökkentek, a tavalyi 49 ezerről 26 500 darabra. Ugyanakkor a megelőző év adataiban benne van a mintegy 15 ezer darab T2 modell kiszállítása is, amelynek a gyártását idén leállították Brazíliában. Ez természetesen bizonyos mértékig torzítja a képet.

A Volkswagennek a kishaszonjárművek piacán nagyon változatos feltételekkel kell szembenéznie a világ több, mint száz piacán, ahol jelen van. Mindennek következményeként a cég nemzetközi szinten képes kompenzálni az egyes nemzeti piacokon elszenvedett veszteségeket. Világmértekben a vállalat megközelítőleg egy százalékkal több gépjárművet szállított ki, mint az előző év azonos időszakában: ami tavaly 283 500 darabot, idén pedig 285 900 darabot tett ki az Amarok, a Caddy, a T5 és a Crafter modellsorozatok fémjelezte kishaszonjárművekből. A Caddy és a Crafter jelenleg kiváló kiszállítási és megrendelési adatokat mutat, egyedül az Amarok szenved el csökkenést a lassuló dél-amerikai és brazil piacok következtében.

Eckhard Scholz hangsúlyozta, hogy ez idáig elégedett az idei számokkal. Ugyanakkor figyelmeztet is a láthatáron megjelenő makrogazdasági kockázatokra, amelyek a világpolitikai feszültségek következményeként hirtelen gazdasági stagnáláshoz vezethetnek. Az euró zónában továbbra is létezik egy újabb recesszió kockázata, különösen Franciaországban és Olaszországban. Mindezek miatt a Volkswagen Haszonjárművek a Volkswagen Future Tracks programjával összhangban cselekszik, hogy következetesen megvalósítsa a költséggazdálkodási projektjét.

A márka középtávú célkitűzése az, hogy nemzetköziesítse a gyártóüzemeket és a termékeket. A márka nagyobb összegű beruházásba kezdett, egyrészt a Hannoverben és Lengyelországban meglévő gyártóüzemek bővítésére, másrészt a lengyelországi Wrzesnában egy új üzem felépítéséra, ahol a Crafter gyártása folyik majd.

Lengyelországban rövidesen sor kerül az alapkő letételi ünnepségre az új üzem színhelyén, míg a termelés tervezett kezdési időpontja 2016 vége. A Crafter utóda lesz a márkának az első, valóban az egész világra tervezett autója, és nagyon változatos piaci régiókban lesznek majd képesek értékesíteni.

Kiemelt Partnereink