Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megpróbáltatásokkal teli éven van túl a Mahindra Észak-Amerikában
Kihívásokkal teli éven van túl az indiai Mahindra észak-amerikai autóipari üzletága. Tavaly a koronavírus-járvány és az Egyesült Államokban gyártott Roxor terepjáró körüli jogi csatározás arra kényszerítette a vállalatot, hogy hónapokra leállítsa a termelést, valamint megváljon dolgozóinak egy részétől. Most azonban a cég helyzete javulni látszik, és idén a termelés is visszaállhat a normál ütembe.
India legnagyobb SUV-gyártója már régóta szeretne magának kihasítani egy szeletet az amerikai autóeladásokból, épp ezért dobta piacra még 2018-ban a második világháborús Jeepekre emlékeztető Roxor terepjáróját. Ugyanabban az évben az Egyesült Államok Nemzetközi Kereskedelmi Bizottsága (ITC) nyomozást indított annak kiderítésére, hogy a típuson jogtalanul használták-e a Fiat Chrysler által gyártott Jeep Wrangler bizonyos stílusjegyeit.
Az ITC tavaly nyáron úgy találta, hogy a Roxorral megsértették a termékek sajátosságainak tekinthető dizájnelemek védelmére szolgáló úgynevezett „trade dress” intézményét, ezért a Mahindra augusztusban kénytelen volt leállítani a típus gyártását.
A koronavírus-járvány kitörése előtt a Mahindra Automotive mintegy ötszáz embert foglalkoztatott az USA-ban. Miután a michigani Oakland megyében található üzemben leállt a termelés, körülbelül száz gyártósori munkavállalóját küldte fizetés nélküli, bizonytalan ideig tartó szabadságra. A Roxor értékesítési csapatára hasonló sors várt, emellett néhány mérnököt is szabadságra küldtek vagy elbocsátottak a Roxor gyártásának leállása, illetve más programok járvány miatti késedelmei miatt.
Decemberig kellett várni az első jó hírre
A Mahindra helyzete akkor kezdett jobbra fordulni, mikor tavaly decemberben az ITC úgy találta, hogy a Roxor ráncfelvarrott változata, aminek korábban leállíttatták a gyártását, az eredeti típusváltozattal ellentétben már megfelel a törvényi előírásoknak. Ezzel a Mahindra közel fél év szünet után újraindíthatja termelést, továbbá a vállalat közleménye szerint a korábban elküldött dolgozóknak egy jelentős részét is visszahívhatják. A Mahindra reményei szerint 2021 végére ismét normál ütemben folyhat a termelés a michigani üzemben.
A Roxor körüli jogi vitának azonban még nincs vége, az FCA ugyanis jelezte, hogy fellebbez az ITC döntésével szemben – számolt be a The Detroit News hírlap.