Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megpecsételődött a PSA miniautóinak sorsa
Nem hivatalos források szerint a PSA Csoport felhagy a Peugeot és a Citroën városi autóinak gyártásával a szegmens romló nyereségessége miatt, egyúttal készülve a Fiat Chryslerrel való egyesülésre.
A PSA-nál már korábban döntés született arról, hogy kiszállnak a Toyotával közös csehországi vállalatukból, aminek üzemében a Peugeot 108, illetve a Citroën C1 miniautók készülnek, nemrég azonban arról is határoztak, hogy a kettő típus értékesítését is beszüntetik – értesült meg nem nevezett forrásokból a Reuters.
A PSA nem volt hajlandó bármit is elárulni a kettő modell jövőjéről, csupán annyit közöltek, hogy megvizsgálják, mely típusok felelnének meg leginkább a vevői, valamint az európai szén-dioxid-emissziós elvárásoknak az A szegmensben.
Az EU szigorodó kibocsátási követelményeinek teljesítése megköveteli a kipufogógáz-utánkezelő rendszerek fejlesztését, olyan drágává téve a legkisebb modellek előállítását, ami már azok létét fenyegeti.
Új felállást teremt az egyesülés
A kettő városi kisautó kivezetése mellett azonban nem csak a növekvő költségek szólhatnak, – árulták el bennfentesek a Reutersnek – az FCA ugyanis már rendelkezik kettő sikeres kisméretű modellel, melyek a Fiat Panda, valamint a Fiat 500. A népszerűségükön kívül az is mellettük szól, hogy mindkettő kapható hibrid kivitelben, az új generációs Fiat 500 pedig már csak tisztán elektromos hajtáslánccal fog készülni.
Ha minden jól megy, a PSA és az FCA 2021 első negyedévében egyesül, létrehozva termelési volumen szerint a negyedik legnagyobb autógyártónak számító Stellantist.
Szűkül a piac, nehéz elektrifikálni
Az A kategória modelljeinek piaci részesedése Európában már több éve esésben van. 2010-ben még az értékesítések 10,9 százalékát tették ki, míg 2019-ben már csak 7,4 százalékát. A B szegmens kicsit nagyobb, és magasabb nyereséghányaddal értékesíthető autóinak részesedése ugyanakkor 30 százalékon maradt az IHS Markit statisztikái szerint.
A PSA már kivezette kínálatából az Opel Adam és Karl miniautókat. A Renault és a Daimler korábban már a Smart és a Twingo elektrifikálása mellett döntött, a PSA azonban végül elvetette az elektromos hajtásláncok ötletét, tartva a magas költségektől – mondta el a Reutersnek nyilatkozók egyike.
A nevét fel nem vállaló személy azt is közölte, hogy jelenleg több alternatívát is mérlegelnek a francia vállalatnál. Ezek között szerepel az új Citroën AMI elektromos mikroautóhoz hasonló villanyhajtású modellek tervezése, illetve B szegmensbe tartozó elektromos modellek bevezetése is.