Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megkezdődött a Ford Focus Electric európai gyártása
A németországi Saarlouisban legördült a szerelőszalagról az első Focus Electric, a Ford legelső, európai gyártású elektromos járműve. Ez a modell vezeti be az autógyártó elektromos hajtású modelljeinek kínálatát Európában, jövőre érkezik a C-Max Energy plugin hibrid és a Mondeo Hybrid.
A Ford megkezdte a vadonatúj Focus Electric – az első, Európában készülő, tisztán elektromos hajtású Ford-modell – gyártását a németországi Saarlouisban. A nulla károsanyag-kibocsátású Focus Electric vezeti be a Ford elektromos hajtású és takarékos autóinak kínálatát, amihez az európai piacon jövőre csatlakozik a C-Max Energy plugin hibrid (PHEV) modell, nem sokkal később pedig a vadonatúj Mondeo Hybrid.
Ford Focus Electric |
Az “Egy Ford” globális modellként kifejlesztett Focus Electric 145 lóerős hajtásláncában egy modern elektromotor és egy lítium-ion akkumulátor található; az autó végsebessége 135 kilométer/óra. A Focus Electric gyártása 2011 decembere óta folyik Észak-Amerikában, és az európai vásárlók ez év júliusától juthatnak hozzá a Saarlouisban készített Focus Electric modellekhez.
A Ford 16 millió eurós befektetéssel tette alkalmassá a saarlouisi Focus-üzemet a Focus Electric gyártására, hogy a megnövelt gyártási kapacitás révén felkészüljön a piaci igények kielégítésére.
“A Ford németországi tevékenységében rendkívül fontos esemény a Focus Electric gyártásának beindítása, ami egyúttal a Ford vezető szerepét is kihangsúlyozza az autóipari innováció terén. Valódi választási lehetőséget kínálunk vásárlóinknak, akik ezentúl eldönthetik, hogy mi illik jobban az igényeikhez: egy üzemanyag-takarékos, hagyományos hajtáslánc, vagy az elektromos hajtás” - fogalmaz Bernard Mattes, a Ford-Werke GmbH elnöke.
A Focus Electric az első, tisztán elektromos hajtású jármű, ami sorozatgyártásban készül Németországban. Minden Focus Electric modellben beépített, 6,6 kW-os fedélzeti töltőberendezés található, amelyen keresztül – egy 32 amperes áramforrásról – 2-3 óra alatt úgy tölthető fel az akkumulátor, hogy az autó hatótávolsága elérheti a 100 kilométert. A Focus Electric teljes feltöltése 3-4 órát vesz igénybe; ilyenkor a hatótávolság 162 kilométer. A Focus Electricben megtalálható a SmartGauge nevű felhasználói interfész, ami a pillanatnyi töltöttségi szint, a fék- és a gázpedál kezelése, valamint a kiegészítő berendezések – például a klímaberendezés és az audiorendszer – használata alapján kiszámítja és jelzi a még megtehető távolságot.
A Focus Electric hajtáslánca a regeneratív fékezéssel az egyébként kárba vesző mozgási energia 95 százalékát képes visszanyerni, míg az innovatív féksegéd technológia egyenletes, fokozatos fékezésre ösztönzi a vezetőt, hogy a lehető legtöbb energia jusson vissza az akkumulátorba.