Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mégis Európában építene akkugyárat a Porsche
Könnyen lehet, hogy mégis Németországot választja akkumulátorgyára helyszínéül a Porsche, és nem pedig Észak-Amerikát. A helyi lapok már a gigagyár helyszínét is tudni vélik, de hivatalos bejelentés még nem történt az ügyben.
A Porsche végül mégis Németországban építheti fel akkumulátorcella-gyárát, és nem Észak-Amerikában. A helyi média szerint a Porsche egy brandenburgi telephelyet keres - ugyanabban az államban, ahol Tesla telepedett le, és egy másik tényleges partner közelében.
A Lausitzer Rundschau helyi lap a politikából és a regionális üzleti közösségből származó bennfentesekre hivatkozva arról számol be, hogy egy „az autóiparban nagyon jól ismert név” nagyon érdeklődik az Oberspreewald-Lausitz kerületi Schwarzheide/Schipkau repülőtéren található helyszín iránt. Az újság kutatása szerint a Porsche és akkumulátor-leányvállalata, a Cellforce kíván gyárat építeni a környéken.
A Porsche nem cáfolta a pletykákat, amikor kommentárt kértek, de nem is erősítette meg a híreket: a Reutlingen mellett épülő gyár mellett a cég egy második akkumulátorgyár lehetséges helyszíét is vizsgálja, ennek kapacitása 20 gigawattóra felett lehet.
„Az erről szóló döntést 2023 végéig kell meghozni” – közölte a Porsche sajtóirodája.
Németország vagy USA
Júliusban még azt gyanították, hogy a Porsche valószínűleg Észak-Amerikát részesíti előnyben második gigagyárának helyszínekor. A Cellforce első telephelyét a Reutlingen-Nord/Kirchentellinsfurt települések közötti gazdasági térségben szintén bővíteni kívánják, de valószínűleg csak 1,3 gigawattórás kapacitásig-
A brandenburgi gazdasági minisztérium nem kívánt neveket megnevezni az LR kérdésére, mivel a „megbeszéléseknek bizalmasnak kell maradniuk”.
A Porsche és a Cellforce számára mindenképpen érdekes, hogy a BASF nagy németországi gyára, beleértve a katódanyag- és újrahasznosító üzemet, közvetlenül az A13-as autópálya túloldalán található. A BASF 2021 óta a Cellforce fejlesztési partnere.
A BASF azonban állítólag katódanyag-gyárat épít a kanadai Becancourban, és Észak-Amerikában is a Cellforce partnere marad – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!