Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Meghiúsul a VW és a Stellantis bányászati projektje
Júniusban a Volkswagen, a Stellantis és a Glencore bányászati vállalat bejelentette, hogy két akkumulátornyersanyagot előállító bányászati projekt elindításán dolgoznak. Ebből azonban semmi nem valósul meg, mivel a költségek miatt szétesett az egyezmény.
Nem valósul meg a Volkswagen és a Stellantis terve, miszerint két brazil bányát vettek volna meg akkumulátorok nyersanyagának előállításához a Glencore bányászati csoporttal közösen. A felek a felvásárlási céllal létrehozott ACG vállalaton keresztül kötöttek volna üzletet, az ACG közleménye szerint azonban „az erőfeszítések ellenére semmilyen módosítással nem volt elfogadható a beruházási egyezmény”. A szerződés emiatt felfüggesztésre került.
A Reuters hírügynökség több forrás alapján azt állítja, hogy az ACG 300 millió dolláros vételi ajánlata idejében a kisebb részvényesek már semmilyen érdeklődést nem mutattak a projekt iránt, annak ellenére, hogy a Stellantis és a Glencore főrészvényesként voltak jelen. Egy belső értesülés szerint „az üzlet a költségek miatt vallott kudarcot”.
A nikkel ára 37 százalékot esett az év kezdete óta, és az ACG által fizetendő ár magasabb volt, mint amit a befektetők reálisnak gondoltak volna az áresés után. Az alacsony érdeklődés miatti újratárgyalások is sikertelenek voltak a jelentés szerint.
Rossz időzítés
A bányák felvásárlásának terve idén júniusban lett hivatalosan bejelentve. Nem volt jó az időzítés, mivel az ACG eredetileg egy olyan időszakban akart volna szert tenni a két bányára, amikor egyre nő a nikkel és a réz utáni kereslet.
Nem ez az első alkalom, amikor egy lehetséges vásárló kihátrál a bányák mögül. Egy dél-afrikai vállalat tavaly próbálkozott meg a beruházással, végül azonban visszalépett tőle egy „geotechnikai eseményre” hivatkozva. Akkor egy 1.2 milliárd dolláros kártérítési igénnyel jogi útra léptek, aminek 2024-ben fognak megkezdődni a tárgyalásai. Az még nem tisztázott, hogy az ACG-nek szembe kell-e néznie ehhez hasonló jogi következményekkel, írta meg az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!