Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megfelezné az akkumulátorok súlyát a Stellantis
A Stellantis az akkumulátorok tömegének 50 százalékos csökkentését tűzte ki célul 2030-ra, hogy súlyban közelebb hozza az elektromos autókat a belső égésű társaikhoz.
„Az akkumulátorok ma túl nehezek, ezáltal pedig a járművek is. Nem szabad visszafelé haladnunk” – mondta Ned Curic, a mérnöki és technológiai részleg vezetője a cég új mirafiori akkumulátortechnológiai központjának megnyitóján az olaszországi Torinóban.
Nem csak a súly csökken
Curic elmondta, hogy a vállalat célja az, hogy felére csökkentse az akkumulátorcsomagok súlyát új, könnyű akkumulátortechnológiák és a cellák jobb elrendezésén keresztül.
A Stellantis az év elején fektetett be egy szilícium-völgyi vállalatba, a Lyttenbe, amely könnyebb lítium-kén akkumulátorokat fejleszt. A súlycsökkentés mellett ezen akkumulátorok csökkentik a költségeket és a szén-dioxid-kibocsátást is, mivel kevésbé egzotikus anyagokat használnak, mint a lítiumion akkumulátorok.
Curic egy másik lehetséges alternatívaként említette a nátriumion akkumulátorokat. A nátriumiont sokkal olcsóbb lehetőségként hirdetik, és kínai akkumulátorgyártók, mint például a CATL is fejlesztik ezeket.
Van min lefaragni
Hogy mégis milyen nehezek ma az elektromos járművek akkumulátorai, azt a svájci UBS bank BYD Seal szedánról készített elemzése fedte fel. A szabványos 62 kilowattórás Seal lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomag 470 kilogrammot tett ki az autó 1941 kilogrammos teljes tömegéből.
A drágább lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) akkumulátorok könnyebbek és nagyobb energiasűrűséggel bírnak, de a Renault Mégane E-Tech Electric 60 kilowattórás csomagja így is 394 kilogrammot nyom az 1783 kilogrammból – közölte az UBS.
Az új mirafiori létesítmény lehetővé teszi a Stellantis számára, hogy akkumulátorcsomagokat, modulokat, nagyfeszültségű cellákat és szoftvereket tervezzen, fejlesszen és teszteljen az Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Peugeot, Vauxhall és még sok más modelljéhez.
A Stellantis 40 millió eurót költött a létesítmény fejlesztésére, amely a korábbi Fiat-gyár egy részét hasznosítja újra. 32 klímateszt kamrával rendelkezik, így akár 47 akkumulátorcsomag párhuzamos tesztelését teszi lehetővé – számolt be az Autocar.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!