Gyártók Most sem tudni, hogy fog járni a Ford német gyára

Most sem tudni, hogy fog járni a Ford német gyára

autopro.hu/F.M. | 2023.01.19 13:23

Most sem tudni, hogy fog járni a Ford német gyára

Fotó: Ford Media Center

Fél évvel azután, hogy a Ford bejelentette a saarlouis-i gyárának leépítését, még mindig nem tudni, mi lesz az üzem sorsa. Bár bőven vannak jelentkező befektetők, konkrétum nincs az ügyben, az üzemi tanács a dolgozók sorsát félti.

Hirdetés

Ahogyan arról korábban az autopro.hu is beszámolt, az elektromos átállás jegyében a Ford 2025-ig leépíti a Saar-vidéken található gyárát. Azonban továbbra sem hallani ígéretről vagy szándék kinyilatkoztatásról a lehetséges befektetők felől, így a gyár jövője bizonytalan – tudatta a Ford üzemi tanácsának elnöke, Markus Thal.

A befektetők keresésének folyamata továbbra is „nagyon dinamikus”. Mindig újabb érdeklődők jelennek meg, gyárlátogatások történnek, folyamatos adatközlés zajlik a befektetők és a vállalat között. „Még mi az üzemi tanácsban is kommunikálunk a befektetőkkel, akárcsak a kormány. De újabb érdeklődők is feltűnnek” – írta Thal.

2025-ig tart a jövő

Az üzemi tanács azóta küzd, hogy a Ford a korábban tett az 500 fős saarlouis-i munkahelyteremtési ígéretét 700-ra emelte, azaz ennyi állás maradhatna meg a bezárás után valamilyen formában.

„Mindegy, melyik szcenáriót tárgyaljuk, nem hagyjuk figyelem nélkül a Ford Europa Managementet” - fogalmazott Thal, aki intenzív tárgyalásokra számít az év első felében.

Köln felé vehetik az irányt

Tahl megosztotta, hogy egy üzemi megállapodás megkötésére kerülhet sor, ami alternatív munkahelyek felajánlásáról szólna a kölni Ford üzemben. Ott ugyanis egy újabb elektromos autó gyártásának megkezdésével idén nyáron komolyabb személyzeti hiány léphet fel. Egy Saarlousiból Kölnbe történő áthelyezés csak önkéntes döntésből fakadhat és „csak részleges megoldást jelenthet” – idézi a szakszervezeti vezetőt az Automobilwoche.

A Ford európai központja a jövőben is a Saarlouis-tól légvonalban mintegy 180 kilométerre fekvő Köln marad, de az amerikai gyártó Spanyolországban és az Egyesült Királyságban is aktív marad az elektromobilitás korában, ahogy a romániai Craoiva üzemének jövőjét sem kérdőjelezték meg.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink