Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Másfélszeresére növeli elektrifikációs fejlesztéseit a Traton
A Volkswagen konszern haszongépjármű-gyártó részlege, a Traton Csoport bejelentette, hogy 2025-ig 1,6 milliárd eurót szán elektromobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztésre, miközben a konvencionális hajtásokra fordított összeget csökkenti.
A vállalat új terve az elektrifikációs költések több mint másfélszeresére növelését jelenti, a korábbi elképzelésekben ugyanis csak egymilliárd euró értékű elektromobilitási célú fejlesztés szerepelt 2025-tel bezárólag.
Az évtized közepére a Traton fejlesztési kiadásainak kevesebb mint egyötöde fog konvencionális hajtásrendszerekhez kötődni, míg az elektromobilitásnak szentelt fejlesztések aránya a mainak kétszerese lesz.
A Traton Csoport alá tartozó márkák már előzőleg ismertették 2025-ös és 2030-as célkitűzéseiket. 2025-re a Scania európai értékesítéseinek körülbelül tíz százalékát fogják kitenni elektromos járművek, míg az MAN minden második eladott busza elektromos hajtással fog rendelkezni. 2030-ra a Scania értékesítésein belül ötven százalékos részaránnyal fognak rendelkezni az elektromos modellek, az MAN áruszállító teherautóinak hatvan, nyerges vontatóinak pedig negyven százalékát fogják kibocsátásmentes hajtáslánccal értékesíteni.
Az akkumulátoros hajtásé a jövő
A Traton elektromos fejlesztéseinek középpontjában az akkumulátoros elektromos hajtás áll. A vállalatnál úgy látják, hogy az akkumulátoros elektromos modellek az esetek többségében költséghatékonyabb és környezetkímélőbb megoldást jelentenek a hidrogénhajtásúaknál.
Matthias Gründler, a Traton vezérigazgatója a hidrogénes tehergépkocsik komoly hátulütőjének tartja, hogy a kinyerhető energiának csak negyede fordítható a jármű hajtására, míg a maradék háromnegyed kárba vész a hidrogén előállítása, majd a jármű tankjáig eljuttatása során.
Gyakran hallani, hogy rövidebb távolságokra az akkumulátoros, míg hosszabb távokra a hidrogénes hajtáskoncepciók az ideálisak, Gründler meggyőződése azonban, hogy az akkumulátoros elektromos teherautók is tökéletesen megfelelnek a távolsági árufuvarozásra.
A Traton ugyanakkor valószínűsíti, hogy a következő tíz évben a hidrogénhajtású tehergépkocsik is megvetik lábukat a piacon. Jó szolgálatot tehetnek majd a távolsági fuvarozásban, ahol a rövid út közbeni szünetek nem biztosítanak elégséges időt az akkumulátorok feltöltéséhez. Ezenkívül azokban a régiókban is fontos szerephez juthatnak majd, ahol megújuló energiaforrásokkal olcsón előállított hidrogén érhető el.