Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Márkakereskedői hálózatának csökkentésére készül a VW
Megritkítja márkakereskedői hálózatát Európában a Volkswagen konszern VW márkája a hagyományos értékesítési csatornákon keletkező költségeinek csökkentése érdekében – értesült az osztrák APA hírügynökség a VW modellek hivatalos importőrétől, a Porsche Austria vállalattól.
A Porsche Austria tájékoztatása szerint arról még nem született döntés, hogy pontosan hány márkakereskedővel csökkenti hálózatát a VW. Ehhez először velük folytatnak majd tárgyalásokat. Ausztriában 2018 első negyedévében mondják majd fel a szerződéseket, illetve kötnek újakat.
A VW mintegy háromezer márkakereskedője van Európában.
– A világpiacon már néhány éve megindult a konszolidációs hullám, ami az elkövetkező években csak tovább gyorsulhat, és ez Németországban sem lesz másképp – jelentette ki Jürgen Stackmann a VW márka értékesítési igazgatója egy müncheni konferencián, a cég értékesítési partnerei előtt. Elmondta, hogy az értékesítési költségek drasztikus csökkentéséről van szó, a nyereségesség és a hatékonyság mintegy tíz százalékos növelése érdekében.
– A megmaradó márkakereskedőknek kifizetődő lesz a váltás – mondta Jürgen Stackmann, hangsúlyozva, hogy "tartós bevételarányos jövedelmezőséget garantálunk partnereinknek". A cél a két százalék elérése. Jelenleg az átlagos VW márkakereskedő évi 620 jármű eladásával 27 millió euró nettó forgalmat bonyolít le egy százalékos forgalomarányos jövedelmezőséggel és ennek is a legnagyobb része a szerviz és alkatrész üzletből származik – mutatott rá. A tárgyalásokat a márkakereskedőkkel novemberben kezdik meg és a jövő év első negyedében tervezik lezárni.
Németországban október végén ül le a VW a márkakereskedők képviseletével tárgyalni egyebek között a dízelbotrány miatt támasztott kártérítési követelésekről. A márkakereskedők ugyanis kártérítésre tartanak igény, mondván, a dízelbotrány miatt csökkent a lízingelt járművek maradványértéke és nehézségekbe ütközik a visszavett járművek értékesítése is.