Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már közúton fut a hidrogénhajtású Mercedes kamion
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Daimler Truck. Hidrogén üzemanyagcellás kamionjukat nemrég jóváhagyták a német hatóságok közúti használatra, így új szintre léphetnek a tesztek. A koncepcióból 2027-re terveznek sorozatgyártott modellt készíteni.
Jól halad a Daimler Truck az elektrifikációs törekvéseivel. A Mercedes-Benz GenH2 prototípus kamionjukat 2020-ban mutatták be a vállalat tesztpályáján, idén októbertől azonban hivatalosan közlekedhet közúton is a hidrogén üzemanyagcellás vontató. A cél, hogy mire sorozatgyártásba kerül, a jármű ezer kilométernél is többet tudjon megtenni megállás és tankolás nélkül. A prototípus máris túl van többezer kilométernyi közúti teszten.
Innovatív technológiák versenye
A német eWayBW projekt keretében Rastatt városa melletti útszakaszon folynak kísérletek az áramszedős kamionok koncepciójával. Összehasonlítják az akkumulátoros elektromos Mercedes-Benz eActrost, az áramszedős technológiát és más gyártók hidrogén üzemanyagcellás járműveit. A Daimler Truck az áramszedős kamionok technológiájával nem tervez, a vállalat inkább az eActrosra fókuszál, amely 2019-ben a Logistik Schmitt céggel végzett, átfogó tesztek alapján már bizonyította alkalmasságát, most pedig a hidrogénes hajtáson a sor.
Az első, sorozatgyártott GenH2 vontatókat 2027-ben tervezi átadni a Daimler Truck. A vállalat célja, hogy 2039-re Európában, Japánban és Észak-Amerikában már csak karbonsemlegesen közlekedő teherautókat árusítson, ehhez pedig akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás termékpalettára van szükség, amellyel lefedik az ügyfelek igényeit. Előbbi a könnyebb terheléshez és rövidebb távokra, utóbbi a nehéz rakományok hosszabb utakon történő szállítására alkalmasabb.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!