Gyártók Magyarok Párizsban

Magyarok Párizsban

Biró Csongor | 2014.10.03 10:19

Magyarok Párizsban

A Párizsi Autószalon idén sem okozott nagy meglepetést, a legtöbb idei újdonságot a gyártók már leleplezték. Igazán áttörő technológia vagy formanyelv nem mutatkozott be, így a magyarnak számító autók jobban érvényesültek. Megnézzük közelebbről is ezeket.

Hirdetés

A 2014-es Párizsi Autószalon tanulmányautókról, csillogásról és fényűzésről szólt, de nem maradtak el a már kötelező alternatív hajtású autók sem, igaz, semmi újat nem láthattunk. A nagy zajban szép hangon szólaltak meg a magyar vonatkozású újdonságok, köztük az Audi TT Roadster, a frissített Mercedes B-osztály, az új Suzuki Vitara és a magyar motorokkal szerelt Opel Corsa. Nézzük részletesen a hazai ipar büszkeségeit.

Audi

Az Audi a Párizsi Autókiállításon bemutatta az új TT Roadster és TTS Roadster változatokat. Sportosan kompakt és lapos az új TT Roadster. A kétüléses 4177 milliméteres hosszú, azaz 21 milliméterrel rövidebb elődjénél. A tengelytávolság 37 milliméterrel, 2505 milliméterre nőtt, ennek megfelelően rövidek a túlnyúlások. Az új TT Roadster 1832 milliméteres szélességével tíz milliméterrel keskenyebb elődjénél, magassága pedig 1355 milliméter. Csukott tetővel a légellenállási együtthatója (cd) mindössze 0,30 – ez a kompakt sportautók között a legjobb érték –, vagyis az Audi a markáns dizájnt kiváló aerodinamikai jellemzőkkel ötvözte. Akárcsak az Audi R8 esetében, a hűtőrács széles és lapos – a nagy teljesítményű sportautó stílusát követve a márka négy karikája a motorházfedélen található. Az oldalsó levegőbeömlő-nyílások az alapváltozat esetében egymással összeköttetésben állnak, s két függőleges lamella tagolja ezeket.

Az Audi standjának sztárja

A fényszórókban is két függőleges elemmel találkozunk, ezek szolgáltatják a nappali menetfényt. Opcionálisan az Audi LED-technikájú fényszórókat is kínál, illetve röviddel a piaci bevezetés után már az új Matrix LED-fényszórók is elérhetőek lesznek – ezek esetében kicsi, egyesével vezérelhető fénykibocsátó diódák biztosítják a távolsági fényt. A márka egy másik innovációja a dinamikus irányjelző, amellyel a Matrix LED-fényszórók megrendelése esetén az irányjelző fény abba az irányba fut, amelyik felé a vezető irányváltoztatási szándékát jelezte.

Az Audi az új TT Roadstert két turbófeltöltéses motorral küldi versenybe, egy TDI- és egy TFSI-erőforrással, míg a TTS Roadsterben egy erőteljes TFSI-aggregát gondoskodik a lendületes vonóerőről. Elődeik képességeit alaposan felülmúlják 135 kilowatt (184 lóerő) és 228 kilowatt (310 lóerő) közötti teljesítményükkel, ám üzemanyag-fogyasztás tekintetében egyértelműen alulmúlják azok adatait.

Az Audi TT és TTS Roadster a TT Coupéhoz hasonlóan teljes egészében Győrben készül. A jövőben a TT Roadster negyedik modellként, az Audi A3 Limousine, az Auid A3 Cabriolet és az Audi TT Coupé mellett, a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában gördül le a gyártósorról

Az Audi stand másik nagy dobása a TT alapjaira épített Audi TT Sportback Concept, amely a kupé dinamizmusát a négyajtós szedán eleganciájával és üzleti praktikumával ötvözi. Megvalósításáról még nem döntöttek. Kérdésünkre Thoma Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke megerősítette: amennyiben döntés születik a gyártásáról, biztosan ez lesz a következő győri modell.

Mercedes

A Párizsi Autószalonon mutatkozott be a frissített kecskeméti Mercedes-Benz B-osztály. Nézzük, mi változott. A legfontosabb változás, hogy elektromos hajtáslánccal és gázos változatban is készül a kompakt egyterű, igaz, ezek a hazai gyártást nem érintik, a villanyos változat kizárólag a németországi Rastattban készül. A frissített B-osztályon feltűnnek a kissé megnövelt légbeömlők, a gazdagabb krómozás és a módosított hátsó lámpa. Felárért teljesen LED-es fényszórót is vehetnek a vásárlók, ahogy fizetni kell a 8 hüvelykesre növelt központi kijelzőért, a kulcs nélküli indításért és a belső hangulatvilágításért is.

Az új B-osztály számos védelmi rendszerrel is felszerelték, az ütközést megakadályozó érzékelők 60 és 200 kilométer/óra közötti tartományban óvják a bent ülőket. Ha baj van, részlegesen önálló, autonóm fékezéssel avatkozik be a rendszer. Van az autóban éberségfigyelő, connect me szolgáltatással vészhívás és autósegély is aktiválható. A motorpaletta maradt a jól ismert nyolcas, négy dízel és négy benzines motor adja a kínálatot. A villanyos mellett az egyetlen újdonság, hogy a 136 lovas B 200 CDI dízel mostantól négykerék-meghajtással is rendelhető.

Az elektromotoros kivitel túltesz a BMW i3-ason, 180 lóerős, legnagyobb nyomatéka 340. Álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 7,9 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 160 kilométer/óra. 28 kWh-s lítiumion-akkumulátora 130 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, így az elektromos B-osztály megmarad városi autónak.

A Mercedes-Benz standján kiemelt helyet kapott a másik kecskeméti modell, a CLA is, de bemutatta a márka a GLA 45 AMG, az S500 Hybrid, az új CLS és az AMG GT modelleket is.

Opel

Az Adam, az Astra, a Meriva, az Insignia, a Zafira, a Cascada után a Mokka is szentgotthárdi motort kap, ráadásul a legtakarékosabbat, az 1,6 literes turbódízelt. A korábban csak Dél-Koreában gyártott Opel Mokka dízelváltozatát még a koros, 1,7 literes Isuzu-gyökerű erőforrás hajtotta. Eddig. Miután a Mokkát Spanyolországban kezdték gyártani, a népszerű szabadidő-autó megkapta a szentgotthárdi 1.6 CDTI 136 lóerős változatát. A modellt új motorjával a Párizsi Autószalonon mutatta be a márka. Az erőforrás a Mokkában is 320 newtonmétert képes mozgósítani, szériában kapja a stop-start rendszert, hatfokozatú kézi váltója hosszú áttételezésű. A Mokka magyar motorjával 9,9 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométer/órás sebességre, a végsebessége 191 kilométer/óra. A modern konstrukciónak hála az öngyulladós motorral szerelt Mokka 20 kilóval könnyebb, ami jó hatással van az elődnél alacsonyabb étvágyára is.

A kereskedésekbe várhatóan 2015 elején érkeznek meg azok a példányok, amelynek motorterébe a Szentgotthárdon gyártott, teljesen alumínium turbódízelt szerelik. A 130 lovas 1,7-est váltja le az új motor, a 110 lóerős 1,7 CDTI továbbra is a kínálatban marad. Megnéztük a motort és valóban magyar, 644-es a sorszáma és magyar minőségellenőrző őecsétje volt rajta.

Opel stand sztárjának is van magyar vonatkozása, hisz a gotthárdi egyliteres turbómotort az Adam Rocks és az Adam után megkapta a népszerű kisautó is.

Suzuki

A Suzuki a 2014-es Párizsi Autószalonon tartotta az új, esztergomi Vitara világpremierjét.A modellben egyesül az autentikus SUV-formaterv, az Allgrip négykerekes technológia, a karosszéria és a felszereltség egyedivé tételének lehetősége, a fejlett technológiai megoldások és a kedvező üzemanyag-fogyasztás. A Vitara alapja a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott iV-4 tanulmánymodell, gyártása hamarosan megkezdődik az esztergomi gyárban, 2015-ben már globális modellként lesz kapható az egész világon. A Suzuki standján nagy figyelmet kapott az SX4 S-Cross, de ott volt a Suzuki Swift, a Swift sport és az újdonsült Celerion is.

Kiemelt Partnereink