Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar sofőrrel döntött rekordot az e-kamion
Egy svájci fuvarozócég kötelékébe tartozó Volvo FH Electric mintegy háromezer kilométert tett meg a svájci központ és Valencia között. Természetesen közben többször is tölteni kellett a járművet, de a távolság így is rekord, soha nem ment még ennyit egy fuvarral elektromos kamion. A rekord alatt egy magyar sofőr vezette a Volvót.
Egy Volvo FH Electric 40 tonnás félpótkocsis teherautó háromezer kilométert tett meg a svájci Zürich és a spanyolországi Valencia között – ez az eddigi leghosszabb távolság, amelyet elektromos teherautó munka közben (nem teszten) tett meg. A svájci Krummen Kerzers logisztikai vállalat kocsija tette meg az oda-vissza utat egy magyar sofőrrel: Schnell Bálint vezette a járművet a történelmi úton. A kamion húsz tonna narancsot szállított Svájcba egy Valencia melletti ültetvényről.
Érdekesség, hogy Schnell Bálint először vezetett elektromos teherautót, így meg kellett ismerkednie a járművel az út előtt, és alaposan át kellett tanulmányoznia az útvonalat, hogy előre megtervezhesse a töltést és a pihenést.
Nem elektromos teherautóra méretezett fuvar
Az út egy hétig tartott, míg egy dízellel négy nap is elegendő lett volna erre a fuvarra – tehát az akkumulátoros elektromos hajtás a teherfuvarozásban inkább a regionális feladatokra való, a technológia működőképessége mellett ezt is bizonyította az út. Schnellnek persze be kellett tartania a vezetési időre vonatkozó előírásokat, a töltés mellett ez is bonyolította az utat: így körülbelül hússzor kellett megállni.
A Volvo FH Electric 40 tonnás kivitelének hatótávolsága a gyártó szerint elérheti a 300 kilométert is. A Zürich–Valencia táv nem éppen az elektromos fuvarozásra lett kitalálva, így a magyar sofőrnek sima töltőállomásokat kellett használnia. Elmondása szerint ha más is használta a töltőoszlopot, akkor a töltési idő drasztikusan megnőtt.
A Krummen Kerzers a kerzersi központjában, valamint három másik svájci telephelyén tervez beruházni az elektromos teherautók töltési infrastruktúrájába – írja az Electrek.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!