Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lerántotta a leplet az ID. Buzz-ról a VW
Hamburgban ünnepelte világpremierjét a Volkswagen tisztán elektromos kisbusza, az ID. Buzz, valamint annak kisáruszállító változata, az ID. Buzz Cargo. Az ikonikus T1-es Transporterről mintázott új modell értékesítése az ősszel kezdődik Európában.
A VW sokat remél a tisztán elektromos ID-modellcsalád legújabb tagjától: korábbi közlése szerint arra számít, hogy az az egyik legnépszerűbb modellje lesz.
Az elektromos járműveknek tervezett MEB padlólemezre épülő ID. Buzz-t a Volkswagen Haszonjárművek gyártja Hannoverben, karbonsemleges módon. A fenntarthatóságra törekvés ezenkívül a felhasznált anyagokban is megjelenik, ugyanis az ID. Buzz-hoz újrahasznosított szintetikus anyagokat is felhasználnak, továbbá a belső térből teljesen száműzték a valódi bőrt.
Segítség áramszünet esetén
Az ID. Buzz mindkettő változata 77 kilowattórás akkumulátorral lesz kapható Európában. Az egyelőre még nem ismert hatótávolságot biztosító energiatároló egység egy 150 kilowatt teljesítményű elektromos motort fog táplálni, ami a hátsó kerekeket fogja hajtani.
Egy CCS töltési sztenderd szerinti csatlakozón keresztül, egyenárammal maximálisan 170 kilowatt teljesítménnyel tölthető az ID. Buzz akkumulátora. Így 5-ről 80 százalékra fél óra alatt lehet feltölteni azt.
Érdekesség, hogy egy speciális, kétirányú töltést lehetővé tevő fali töltőre csatlakoztatva a zéró kibocsátású kisbusz képes áramot visszatáplálni az otthoni elektromos hálózatba. A vehicle-to-home, vagyis „járműből az otthonba” töltési technológia lehetővé teszi, hogy az ID. Buzz-t használva áramszünet esetén is biztosított legyen az áramellátás.
Intelligens megoldások
Érdekességeket a szoftver- és adatfronton is tartogat az ID. Buzz. Mind a kisbusz, mind az áruszállító változathoz alapfelszereltségként jár a jármű-környezet kommunikáció, amivel az új VW más járművekkel és az infrastruktúrával cserélhet közlekedésbiztonsági információkat.
Opcionálisan a „rajadatokkal kombinált utazási asszisztens” is elérhető, ami a teljes sebességtartományban támogatja a részlegesen automatizált vezetést.
Kiváló helykihasználás
A kisbusz változatban öt ülőhely található. Az utasok egy 1121 literes csomagtartóban szállíthatják csomagjaikat, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig a rendelkezésre álló rakodóhely térfogata 2205 literre nő. A Cargo kivitel kettő vagy három üléssel rendelhető – ezek mindegyike elől, egy sorban helyezkedik el. A 3,9 köbméteres raktérben kettő megpakolt EUR raklap fér el.
Mindkettő változatnál segíti a helykihasználást a rövid első-hátsó túlnyúlás, illetve az ahhoz párosuló nagy, 2988 milliméteres tengelytáv, ami megegyezik a jelenlegi T6.1 Transporterével. Az ID. Buzz teljes hossza 4712 milliméter.
Az ID. Buzz értékesítése valamikor az ősszel kezdődik az első európai országokban, előrendelések leadására azonban már májustól lesz lehetőség.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!