Gyártók Lejjebb ad akkugyártási terveiből a Tesla

Lejjebb ad akkugyártási terveiből a Tesla

autopro.hu/F.M. | 2023.02.24 06:18

Lejjebb ad akkugyártási terveiből a Tesla

Fotó: Google Maps

A korábbi tervekhez képest a Tesla már nem tervez teljesértékű akkumulátorokat gyártani Grünheidében. Egyes munkafolyamatokat az Egyesült Államokba helyeznek át, ahol azoknak adóügyileg kedvezőbb körülményeket tudnak biztosítani.

Hirdetés

Elon Musk, a Tesla vezére 2020-ban még úgy fogalmazott, hogy a grünheidei üzem a világ legnagyobb akkumulátorgyára lehet. Mostanra viszont már nem használna ekkora szavakat a Berlintől délkeletre található gyártóegységre, legalábbis a Brandenburgi Gazdaságügyi Minisztérium adataiból ez derül ki.

A minisztérium azt nyilatkozta a Reuters hírügynökségnek, hogy a Tesla végül egyes gyártási folyamatokat az USA-ba akar áthelyezni. A döntés hátterében a Joe Biden elnök és az amerikai kormány által hatályba léptetett Inflation Reduktion Act által biztosított adókedvezmények állnak, amik a helyi gyártású elektromos autókat támogatják az Egyesült Államokban – a helyi gyártás az egyes alkatrészekre is vonatkozik. Az amerikai csomaggal jelenleg sem Németország, sem az EU nem tud versenyezni.

Nagyobb hangsúlyt kap az USA

A Brandenburgi Gazdaságiügyi Minisztérium azt nyilatkozta: „a Tesla megkezdte Grünheidében az akkumulátorrendszerek gyártását és készül akkumulátorcella-alkatrészek előállítására. A vállalat a további gyártási folyamatok elvégzésének helyszínéül az Egyesült Államokat preferálná, mivel ott kedvezőbbek az adózási lehetőségek.”

Eredetileg az akkumulátorüzemet közvetlenül a Model Y gyártóegysége mellé akarták építeni évi 50 gigawattórás kapacitással. A Tesla már ősszel átgondolta a terveit, mostanra a kérdés eldőlni látszik. Nemrég arról is voltak tudósítások, hogy a 4680-as kerek akkucellák gyártása problémás a Tesla számára, ezért egy 3,6 milliárd dolláros befektetéssel épülhet akkumulátorgyár Nevadában, hogy további cellákat gyárthassanak.

Mindezek Grünheide számára azt jelentik: az üzem a Model Y gyártására koncentrál és nem fog akkumulátorgyártás szempontjából központi szerepet játszani a Tesla hálózatában. Jelenleg Berlintől délkeletre hetente 3000 jármű gurul le a szalagról és a gyár által biztosított tizenkétezer állásból már tízezret be is töltöttek.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink