Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lassan búcsút inthetünk a hagyományos Opeleknek
Az Opel egyre magabiztosabban halad az elektromos stratégiájával: már most is egyre több elektrifikált modellt tesznek le az asztalra, rövidesen pedig sokat fog bővülni a termékpaletta. 2026-ig látni, hogy mik jelennek meg, de 2028-ra a teljes palettának elektromossá kell válnia az anyavállalat Stellantis stratégiája szerint.
Az Opel az előttünk álló időszakot – egész pontosan szűk öt évet - arra kívánja felhasználni, hogy befejezze modellpalettájának villamosítását. Nem is tehet mást a cég, hiszen vállalata, hogy 2028-ra befejezi az elektromos átállást. Legalábbis Európában:
„2028-tól csak elektromos járműveket kínálunk Európában” – mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója nemrég az Astra Electric bemutatóján Berlinben.
A gyártó kezdetben csak két plug-in hibrid változatot tervezett az Astrához, mivel a PSA által kifejlesztett EMP2 platformot nem kizárólag akkumulátoros meghajtásra való. Ám időközben a rüsselsheimi mérnökök találtak egy jó megoldást, és 54 kilowattórás kapacitást is el tudtak helyezni a padlóban. Az Astra Electric így egy új, saját fejlesztésű, 115 kilowatt teljesítményű villanymotort kapott – az eAstra nemcsak 14,8 kilowattóra/100 kilométeres fogyasztással, hanem a WLTP szerinti 418 kilométeres hatótávolsággal is büszkélkedhet.
Új modellek, új platform
Az Opel idén nyáron az elektromos Astra hajtásával szereli fel bestsellerét, a Corsát. A kisautóból most először készül 48 voltos mild hibrid verzió is. Őket követi majd Crossland X két elektrifikált változata a következő évben. A kis crossover, amely a Corsához hasonlóan a PSA CMP architektúrájára épül, ekkor lesz először teljesen elektromos.
2024-ben esedékes a Grandland X utódja is, vagyis az új platformokra való átállás is. Az Opel a következő modelljeit a Stellantis STLA Small, Medium és Large architektúrákra alapozza.
A Grandland X Electric gyártásához jelenleg is átalakítás alatt áll az Opel eisenachi gyára. Az autó a Medium platformra fog épülni, 400 voltos rendszert fog használni, a hatótávnak pedig 700 kilométernek kell lennie. A motorválaszték 125-180 kilowatt közötti teljesítményt tesz lehetővé.
Az STLA Small csak 70 kilowattos teljesítményt enged, az Opel itt 500 kilométeres hatótávval számol. Az A0 szegmens e-autója azonban jelenleg nincs napirenden. Sok jel utal arra, hogy az STLA platform második modellje az elektromos Manta lesz, szintén a Medium verzión.
De mi lesz a csúcsmodell?
Az Automobilwoche szerint az Opel szeptemberben, az IAA-n egy tanulmányautót szeretne bemutatna, ami már az elektromos Manta előfutára lesz. Ennél a modellnél egyértelműen a nosztalgikus hullámokat akarja meglovagolni az Opel, és ugyanúgy a történelmi nevet használja, ahogy teszi azt a Mini.
Ugyanakkor még mindig hiányzik a kínálatból az Insignia utódja, anélkül az elektromos portfólió sem lesz teljes. A márka jövőbeli zászlóshajója az STLA Large platformra fog épülni, amelyhez a Stellantis nemcsak 150 és 330 kilowatt közötti motorokat tervezett, hanem 800 voltos rendszert is és akár 800 kilométeres hatótávot is. Az Opel eddig semmilyen célzást sem tett a „következő Insignia” nevére. Nagyon valószínű, hogy itt is felhasználják majd a történelmet, mint a Mantánál – lesz miből válogatni.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!