Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Külön gyártócsarnokban készülhet a VW Trinity
Mint ismert, a Volkswagen talán legnagyobb dobása lesz a következő években a Trinity, egy újgenerációs, tisztán elektromos autó, amit a márka több vezetője is vezető innovátornak nevezett. A modell Wolfsburgban készül majd, de lehetséges, hogy egy teljesen új csarnokban.
A Volkswagen még 2020 decemberében jelentette be az új zászlóshajó érkezését, ami 2021 januárjában kapta meg a Trinity nevet. Ahogyan az autopro.hu is beszámolt róla korábban, egy valódi high-tech, tisztán elektromos autó lesz a Trinity, aminek megjelenésére még várni kell pár évet.
A tervek szerint 2026-tól évi 300 ezer példányt gyárt majd a Volkswagen az új zászlóshajójából, ehhez pedig úgy tűnik, egy teljesen új csarnokot is felhúznak a központi gyárban, Wolfsburgban. Ezt egyelőre nem erősítette meg a gyártó – írja az electrive.com.
Modernizálás
A jelentés szerint az új létesítmény célja még a wolfsburgi üzem logisztikai korszerűsítése is – ez nem lenne meglepő lépés, hiszen Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezetője korábban már kritizálta a központ logisztikai folyamatait.
A nagymértékben automatizált gyárépületek nagy valószínűséggel egy-, nem pedig kétszintesek lesznek, így könnyebben megközelíthetővé válnak a teherautók számára - éppen úgy, ahogy a Tesla tervezi a grünheidei Gigafactory Berlinben.
Leépítésekkel járhat az új csarnok
A gyártás hatékonyabbá tétele egyben leépítésekkel is járhat – a Volkswagen nemrégiben már közzétett egy tervezetet, ami harmincezer állás megszüntetésével járna. Szakértők úgy vélik, hogy az új csarnok megépítését akkor is jóváhagyná az üzemi tanács, ha az azzal járna, hogy a Trinity gyártásához kevesebb ember kell majd – így pedig könnyebben csökkentheti dolgozói létszámát a VW.
Wolfsburgra egyébként tényleg ráfér a megújulás: jelenleg csak belső égésű motorral szerelt autókat gyártanak a Volkswagen központi üzemében, ráadásul a chiphiány miatt az idei évben rekordalacsony lesz a gyártási volumen a helyszínen.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!