Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kompenzálniuk kell vásárlóikat a német autógyártóknak
A német legfelsőbb bíróság azt az ítéletet hozta, hogy az autógyártóknak kártérítést kell fizetniük azon ügyfeleiknek, akiknek dízelüzemű autóit olyan emissziót befolyásoló eszközökkel látták el, melyek illegálisnak számítanak.
A más hasonló eljárásokra is hatást gyakorló ítélet pontot tesz egy elhúzódó csoportos peres eljárás végére, ami az Audi, a Volkswagen és a Mercedes-Benz ellen indult azok dízelautót vásárló ügyfelei kezdeményezésére.
Bizonyítaniuk kell ártatlanságukat
A bíróság úgy ítélte, hogy az OEM-ek feladata annak bizonyítása, hogy a káros anyagok kibocsátását szabályozó eszközeik nem szabálysértőek.
A bíróság szerint azon vásárlók, akik autóit a szóban forgó berendezésekkel szerelték, a vételár 5-15 százalékának megfelelő összegű kártérítést kérhetnek a gyártóktól. Ezzel a bíróság helytállónak találta a felperesek azon állítását, miszerint az illegális eszközök negatívan befolyásolták a járművek értékét.
Tavaly még legális volt, már nem az
Az illegálisnak nevezett megoldások egyike az úgynevezett „termikus ablak szoftver”, melyet mindhárom perbe fogott OEM használja dízelhajtású modelljeiben.
A megoldás lényege, hogy bizonyos hőmérsékleti tartományokban a nitrogén-oxidok kipufogógázokból kiszűrését csökkentik vagy akár teljesen megszüntetik. Ezáltal a gyártók érvelése szerint, például hidegindítás alkalmával, az SCR rendszer megóvható a gázokból kicsapódó párától, így a rozsdásodástól. A „mellékhatás” ugyanakkor a nitrogén-oxidok hivatalos mérési adatokat meghaladó kibocsátása.
Az Autocar idézi a VW és a Mercedes-Benz ítéletet követő közleményét. A VW nem ismerte el illegálisnak a szoftver alkalmazását, és hasonló véleményen van a Mercedes is, mely részéről hozzátették, hogy egészen 2022 júliusáig az európai uniós hatóságok sem tekintették szabálytalannak azt.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!