Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Komoly tervezési gondok miatt csúszik a Tesla Cybertruck
Természetesen több oka van annak, hogy a Tesla évekkel a tervezett dátum után sem tudta még beindítani a Cybertruck sorozatgyártását. Az okok között viszont biztosan ott szerepel a rendhagyó dizájn is, legalábbis erre lehet következtetni kiszivárgott dokumentumokból.
Több mint három évvel azután, hogy bemutatták, a Tesla Cybertruck továbbra is fejlesztés alatt áll. A sorozatgyártást eredetileg 2021-ben kellett volna elkezdeni, és jelenleg körülbelül 1,8 millió foglalás birtokosa vár a Tesla pickupra. Jó eséllyel már csak a nyár végéig kell várni, de mi tartott eddig?
Természetesen nehéz egyetlen okot meghatározni, számos tényező játszik szerepet, a Cybertruck bemutatása óta egy világjárvány, nyersanyaghiány, chiphiány és most háború is sújtja a világgazdaságot, és ezek csak a külső tényezők. Ugyanakkor a modell nem szokványos kialakítása kétségtelenül nagy szerepet játszott a gyártás késleltetésében: egy kiszivárgott mérnöki jelentés szerint a gyártás előtti Cybertruck „alfa” (tesztpéldány) komoly felfüggesztési, fékezési és vezethetőségi problémákkal küzdött.
A jelentés egyike volt annak a sok belső Tesla-fájlnak, amelyet a múlt hónapban kiszivárogtattak. Mivel a mérnöki jelentés pontos dátuma 2022. január 25-e volt, jogos azt feltételezni, hogy a legtöbb probléma azóta már megoldódott. Ennek ellenére érdekes hallani néhány olyan kihívásról, amellyel a Tesla szembesült a Cybertruck hosszadalmas fejlesztése során.
Nehéz szülés volt
A dokumentumok szerint egy mérnök például kijelentette, hogy „lenyűgözte, hogy Tesla mennyire küszködik az alapokkal”. A Wired szerint a jelentés azt sugallja, hogy a Cybertruck szokatlan kialakítása miatt nehéz volt teljesen szigetelni mindent, ez rengeteg zajhoz és szivárgási problémához vezetett.
A jelentés azt is állította, hogy a Cybertruck rossz kormányozhatósággal és „szerkezeti rázkódással” küszködött – magyarán a felfüggesztése rossz minőségű volt, de még ennél is rosszabb volt a fékezés. A mérnökök a 7-es fékezési pontszámot célozták meg a Society of Automotive Engineers pontozási rendszere szerint. Ez a pontszám „tisztességesnek” számítana. Mit ért el a valóságban a gyártás előtti Cybertruck? Négyest, ami némileg veszélyessé teszi az osztályozás szerint.
Fontos megjegyezni, hogy ezek tavaly januárból kiszivárgott adatok és megjegyzések. Azóta feltehetően sok fejlesztést végeztek az autón, hiszen a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk is nagyon magabiztosnak tűnik a Cybertruck harmadik negyedéves piaci bevezetését illetően. A Cybertruck tömeges gyártása a tervek szerint 2024-ben kezdődik, a Tesla évi 375 ezer darabos termelést céloz meg – írja az InsideEVs.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!