Gyártók Komoly tervezési gondok miatt csúszik a Tesla Cybertruck

Komoly tervezési gondok miatt csúszik a Tesla Cybertruck

autopro.hu/P.B. | 2023.06.13 08:19

Komoly tervezési gondok miatt csúszik a Tesla Cybertruck

Fotó: Tesla

Természetesen több oka van annak, hogy a Tesla évekkel a tervezett dátum után sem tudta még beindítani a Cybertruck sorozatgyártását. Az okok között viszont biztosan ott szerepel a rendhagyó dizájn is, legalábbis erre lehet következtetni kiszivárgott dokumentumokból.

Hirdetés

Több mint három évvel azután, hogy bemutatták, a Tesla Cybertruck továbbra is fejlesztés alatt áll. A sorozatgyártást eredetileg 2021-ben kellett volna elkezdeni, és jelenleg körülbelül 1,8 millió foglalás birtokosa vár a Tesla pickupra. Jó eséllyel már csak a nyár végéig kell várni, de mi tartott eddig?

Természetesen nehéz egyetlen okot meghatározni, számos tényező játszik szerepet, a Cybertruck bemutatása óta egy világjárvány, nyersanyaghiány, chiphiány és most háború is sújtja a világgazdaságot, és ezek csak a külső tényezők. Ugyanakkor a modell nem szokványos kialakítása kétségtelenül nagy szerepet játszott a gyártás késleltetésében: egy kiszivárgott mérnöki jelentés szerint a gyártás előtti Cybertruck „alfa” (tesztpéldány) komoly felfüggesztési, fékezési és vezethetőségi problémákkal küzdött.

A jelentés egyike volt annak a sok belső Tesla-fájlnak, amelyet a múlt hónapban kiszivárogtattak. Mivel a mérnöki jelentés pontos dátuma 2022. január 25-e volt, jogos azt feltételezni, hogy a legtöbb probléma azóta már megoldódott. Ennek ellenére érdekes hallani néhány olyan kihívásról, amellyel a Tesla szembesült a Cybertruck hosszadalmas fejlesztése során.

Nehéz szülés volt

A dokumentumok szerint egy mérnök például kijelentette, hogy „lenyűgözte, hogy Tesla mennyire küszködik az alapokkal”. A Wired szerint a jelentés azt sugallja, hogy a Cybertruck szokatlan kialakítása miatt nehéz volt teljesen szigetelni mindent, ez rengeteg zajhoz és szivárgási problémához vezetett.

A jelentés azt is állította, hogy a Cybertruck rossz kormányozhatósággal és „szerkezeti rázkódással” küszködött – magyarán a felfüggesztése rossz minőségű volt, de még ennél is rosszabb volt a fékezés. A mérnökök a 7-es fékezési pontszámot célozták meg a Society of Automotive Engineers pontozási rendszere szerint. Ez a pontszám „tisztességesnek” számítana. Mit ért el a valóságban a gyártás előtti Cybertruck? Négyest, ami némileg veszélyessé teszi az osztályozás szerint.

Fontos megjegyezni, hogy ezek tavaly januárból kiszivárgott adatok és megjegyzések. Azóta feltehetően sok fejlesztést végeztek az autón, hiszen a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk is nagyon magabiztosnak tűnik a Cybertruck harmadik negyedéves piaci bevezetését illetően. A Cybertruck tömeges gyártása a tervek szerint 2024-ben kezdődik, a Tesla évi 375 ezer darabos termelést céloz meg – írja az InsideEVs.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink