Gyártók Kívül-belül megmutatta az Audi a Q4 e-tront – fotók

Kívül-belül megmutatta az Audi a Q4 e-tront – fotók

autopro.hu/Sz.F. | 2019.03.11 08:37

Kívül-belül megmutatta az Audi a Q4 e-tront – fotók

Közel egy év telt el azóta, hogy ugyanezen a helyszínen bemutatkozott az Audi első elektromos hajtással szerelt sorozatgyártású modellje, az Audi e-tron, amelyet ekkor még álcafólia takart. A négykarikás márka az idei Genfi Autószalonon bepillantást enged egy újabb elektromos hajtással szerelt autóba. A 4,59 méteres Audi Q4 e-tron tanulmány egy kompakt négyajtós terepjáró, amelynek az Audi e-tron modellhez való viszonya már első pillantásra nyilvánvaló.

Az Audi Q4 tanulmányt két elektromos motor mozgatja, a rendszer összteljesítménye pedig 225 kW. Az Audi márkára jellemzően a koncepció esetében is a quattro összkerékhajtás továbbítja a vonóerőt az útra. Kitűnő meghajtásának köszönhetően a tanulmánynak mindössze 6,3 másodpercre van szüksége, hogy állóhelyzetből elérje a 100 km/óra sebességet.

Az Audi Q4 e-tron tanulmányhoz készült szín előállítása környezetbarát módon történik
Az Audi Q4 e-tron tanulmányhoz készült szín előállítása környezetbarát módon történik

Legnagyobb sebessége az elektronikusan korlátozott 180 km/óra. Nagyméretű, összesen 82 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagja szinte a teljes helyet kitölti a padlótér alatt, a két tengely között. A WLTP ciklus alapján meghatározott hatótávolság meghaladja a 450 kilométert, amely mércéül szolgál kategóriájában. Az Audi Q4 e-tron technológiai alapját a moduláris elektromos platform (modular electrification platform - MEB) adja, amely a Volkswagen Csoport jövőbeni elektromos járműveinél kerül felhasználásra, a kompakt kategóriától egészen a felső-középkategóriás modellekig.

Az Audi Q4 e-tron tanulmány mintegy előzetesként bepillantást enged a gyártó 2020. év végén bemutatkozó, ötödik sorozatgyártású elektromos járművének részleteibe. Az Audi e-tron értékesítése már megkezdődött, az első járműveket már 2019. március vége előtt átvehetik az ügyfelek. 4,59 méter hosszú, 1,90 méter széles és 1,61 méter magas, tengelytávja 2,77 méteres.

Kerekei 22 col peremátmérőjűek
Kerekei 22 col peremátmérőjűek

Hatékony teljesítmény: a hajtásrendszer és a futómű

A moduláris elektromos platform (MEB) teljesítményszintek és meghajtások széles skáláját teszi elérhetővé. Az Audi Q4 e-tron tanulmányban az elektromos hajtás „performance” változata kapott helyet. Az Audi Q4 első és a hátsó tengelyét – quattro modellként egyaránt egy-egy elektromos motor hajtja, azonban nincs mechanikus kapcsolat a két tengely között. Helyette egy elektromos vezérlés gondoskodik arról egy másodperc törtrésze alatt , hogy a nyomatékelosztás optimális legyen. Ez optimális tapadást tesz lehetővé az elektromos SUV számára minden felületen és minden időjárási körülmény között.

A legjobb hatásfok elérése érdekében az Audi Q4 e-tron tanulmány legtöbb esetben a hátsó elektromotort, egy állandó gerjesztésű szinkronmotort használ. Hatékonysági okokból a nyomaték alapvetően hátsó tengely súlyponttal kerül elosztásra. Amennyiben a vezetőnek több erőre van szüksége, mint amennyit a hátsó elektromotor nyújthat, az elektromos összkerékhajtás az első aszinkronmotor használatával az igényeknek megfelelően továbbítja a nyomatékot az első tengely felé. Ez megelőzésképpen is megtörténhet, mielőtt – csúszós útfelületnél, gyors kanyarvételnél vagy az autó alul-, illetve túlkormányozottsága esetén – megcsúszna a jármű.

A hátsó elektromos motor teljesítménye 150 kW és 310 Nm nyomaték leadására képes. Az elől található elektromotor 75 kW teljesítménnyel és 150 Nm nyomatékkal látja el az első kerekeket. A rendszer összteljesítménye 225 kW. A padlótér alatt található akkumulátorcsomag mérete 82 kWh, amely lehetővé teszi a WLTP ciklus szerint mért 450 kilométeres hatótávolság megtételét is. Az akkumulátor töltési teljesítménye maximum 125 kW. Ezt kihasználva alig több, mint 30 perc alatt képes az autó a teljes töltöttségének 80 százalékát elérni.

Az Audi Q4 e-tron tanulmány sokoldalúan közelíti meg a hatékonyság kérdését. A karosszéria alacsony, 0,28-as légellenállási együtthatója (cd) és az intelligens energia-visszatáplálási (rekuperációs) rendszer révén a kompakt SUV modell minden lehetőséget megragad a hatótáv optimalizálására. A hajtás és az akkumulátor összetett hőszabályozó rendszere – amelynek része egy szén-dioxid hőszivattyú – szintén hozzájárul ehhez.

Belülről tágas

Az utaskabin felső részét a fény és a meleg színek uralják, a padlótérben pedig a szőnyegek sötét színe biztosítja a kontrasztárnyalatot. A tetőkárpit, az ablakok közötti oszlopok és az ajtóborítás illetve a műszerfal felső része fehér és bézsszínű mikroszálas borítást kapott.

A kormánykerék mögött helyett kapott virtuális műszerfal kijelzője a legfontosabb elem a sebesség, a töltöttségi szint és a navigációs információk megjelenítése szempontjából. A kiterjesztett valóság funkcióval kiegészített nagyméretű head-up kijelző új megoldásként jelenik meg a tanulmányautóban. Képes a fontos grafikus információk megjelenítésére úgy, hogy azokat közvetlenül az út vonalára vetíti pl. a kanyarodást jelző nyilakat.

A kormánykerék küllőin megtalálható vezérlőgombok érintéssel működnek és a leggyakrabban használt funkciók kiválasztása is rajtuk keresztül történik. A központi konzol feletti részen, középen kapott helyet a 12,3 col átmérőjű érintőképernyő, amelyen keresztül az infotainment és a járműinformációk vezérelhetők.

Kiemelt Partnereink