Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kivezeti kínálatából a plug-in hibrideket az Audi
Az alacsony és egyre csökkenő kereslet miatt megszünteti a plug-in hibridek forgalmazását az Audi Kínában. A részben elektrifikált modellek árusítása helyett a tisztán elektromos autókra fog koncentrálni a német gyártó.
A Volkswagen Csoport prémium autógyártója, az Audi leállítja a plug-in hibridek értékesítését a kínai piacon, és ezentúl a belső égésű motorral szerelt és a tisztán elektromos autók értékesítésére koncentrál a világ legnagyobb egységes autópiacán. A cég ezt az értesülést megerősítette a Handelsblatt számára.
„A hálózatról tölthető hibridek piacát a hazai gyártókra hagyjuk” - mondta az újságnak a cég szóvivője. A döntés nem véletlen, elemzők szerint ugyanis 2020 óta a szegmensben a felére estek vissza az Audi eladásai Kínában.
Ezzel a németek lényegében kiszálltak a kínai piacról a plug-in hibridek szegmensében: a német gyártók konnektoros hibridjeinek piaci részesedése 34 százalékról mindössze hét százalékra csökkent. Ehelyett a helyi kínai gyártók mintegy 75 százalékos piaci részesedést értek el a plug-in hibrid szegmensben a hazai piacukon.
Nem népszerűek a plug-in hibridek
Németországban is nagyot esett a plug-in hibridek piaca az idei évbeni, miután 2023-tól átalakult az elektrifikált autók támogatása az országban. Az újautó-eladásokon belül 39 százalékkal csökkent a plugi-in hibridek száma az előző év azonos hónapjához képest, míg a piaci részesedés hat százalék volt a decemberi bő 22 százalék után.
Németországban persze továbbra is a német gyártók dominálnak: a Mercedes C-osztály áll az élen, megelőzve a Mercedes GLK-t és GLC-t. Ezt követi az Audi Q5 a harmadik helyen – írja az Automobilwoche.
Magyarországon nőtt a szegmens
Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, hazánkban az idei első negyedévben nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma, és a növekedés a plug-in hibridekre is vonatkozott, sőt, az összpiacnál nagyobb mértékben gyarapodott ez a szegmens.
Míg összességében 1,2 százalékos volt a növekedés, addig a plug-in hibrid modellek piaca 12 százalékkal bővült az előző évhez képest. A tisztán elektromos autók az újautó-piac 5,5 százalékát, a plug-in hibridek pedig 4,8 százalékát adják Magyarországon.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!