Gyártók Kiterjeszti az e-autó-alkatrészek gyártását a VW

Kiterjeszti az e-autó-alkatrészek gyártását a VW

autopro.hu/D.Á. | 2022.07.19 10:20

Kiterjeszti az e-autó-alkatrészek gyártását a VW

A Volkswagen braunschweigi gyára | Fotó: Volkswagen

800 ezer legyártott akkumulátorrendszer a braunschweigi Volkswagen-alkatrészgyár célja évente, miután felfuttatták az elektromosautó-alkatrészek gyártását. A braunschweigi üzemet fontos kompetenciaközpontként tartja számon a Volkswagen, köszönhetően nagy tapasztalatának az elektromosautó-alkatrészek és akkumulátorok gyártásában.

Hirdetés

A 800 ezres szám elérése mellett fontos célja a VW Csoportnak, hogy az SSP autóplatform gyártását is előkészítsék. Az SSP a Volkswagen következő generációs, magasan digitalizált és jól skálázható járműarchitektúrája, amelyre a konszern minden márkája építhet majd autót minden méretosztályban. A 2026-ra időzített átállásba a braunschweigi telephelyen összesen egymilliárd eurót fog fektetni a VW. Ennek része az akkumulátorgyártás digitalizálása is, valamint különösen nagy belmagasságú raktárak kiépítése, továbbá az akkumulátorok vonatra rakodásának optimalizálása is, de ezekhez határidőt nem adott meg a gyártó.

Thomas Schmall, a konszern technológiáért felelős igazgatósági tagja és a Volkswagen alkatrészgyártó részlegének igazgatósági elnöke elmondta, az alkatrészgyártó telephelyeket átfogó átalakításoknak vetik alá. A braunschwigi gyár az elsők között van az átállásban, itt a már nem megtérülő termékek helyét elkezdték átvenni az újak. A kihívás Schmall szerint nagy, de ez az egyetlen út a helyszín és az ott dolgozók jövőjének garantálására.

Széles portfólió Braunschweigben

A mostani bővítési törekvések a korábbiak folytatása, 2021-ben 500 ezerre emelte az éves gyártókapacitást a Volkswagen. Olyan modellekbe készülnek itt telepek, mint a VW ID.3; ID.4 és Škoda Enyaq iV. A braunschweigi üzem évi százezer akkumulátort gyárt még a kisebb tisztán elektromos modellekbe, mint a Volkswagen e-up!, a Seat Mii Electric, a Škoda Citigo e iV és hibridekbe, mint a VW Golf GTE.

Akkumulátorrendszereken kívül vázalkatrészek, kormányművek és féltengelyek gyártásában is élen jár Braunschweig, és természetesen ilyen téren is készülnek már a jövőre. Ebben a gyárban fejlesztettek ki egy steer-by-wire (a kormánykerék és a kerekek közötti összeköttetést fizikai helyett elektronikusan megvalósító) kormányművet, amely az önvezető autók felé vezető utat kövezheti ki. A Volkswagen ezen felül az Audival közösen fejleszt egy alacsony emissziójú fékrendszert, amely az Euro 7-es környezetvédelmi normával összhangban kevesebb finom por képződését teszi lehetővé fékezés közben.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink