Gyártók Kis elektromos autókat is tervez készíteni az Audi

Kis elektromos autókat is tervez készíteni az Audi

autopro.hu/D.Á. | 2022.03.24 13:21

Kis elektromos autókat is tervez készíteni az Audi

Audi A1 | Fotó: Audi MediaCenter

Oliver Hoffmann, az Audi fejlesztésért felelős igazgatósági tagja elmondta, a márka 2027-re villamosítani fogja legfontosabb szegmenseit, ezen felül pedig nyitnak az akkumulátoros elektromos, prémium kisautók felé is. A fő hangsúlyt egyelőre a felsőbb kategóriákra helyezik, itt folytatja az elektromos átállást a márka.

Hirdetés

Hoffmann és cége úgy látja, lesz kereslet prémium elektromos autókra a legkisebb méretosztályban, az A-szegmensben is, de konkrét modellek tervét nem fedte fel. Az A-szegmens új terep lenne a gyártónak, mivel legkisebb típusa, a leköszönő, MQB-platformos A1-es is inkább a B-szegmensbe sorolható. Tavaly decemberben az Audi bejelentette tervét 18 milliárd euró befektetéséről az elektromosításba 2022 és 2026 között.

A márka megerősítette, hogy az A1 és Q2 modellek utód nélkül szűnnek meg. További tervekről nem beszéltek, de a Volkswagen-konszernt ismerve valószínű, hogy az IAA 2021-es kiállításon bemutatott, gyártásba egyelőre nem helyezett VW ID.2-n alapszik majd egy kiskategóriás Audi. Mostanáig az is felmerült, hogy az ID.2 egy Seat vagy egy Cupra testvérmodellel is rendelkezni fog, de jobban megtérülhet inkább az Audit bevonni a projektbe.

A hangsúly egyelőre a nagyokon van

Rövid távon az Audi a nagyobb elektromos autókra fókuszál. Hoffmann elmondása szerint az Audi Q4 e-tronra és e-tron GT-re nagy kereslet mutatkozik, és további növekedést várnak a PPE platformos autóktól. Ingolstadtban, 2023-tól készül majd a Q6 e-tron elektromos SUV, és jövőre mutatkozik be az A6 e-tron szedán is, amelyet 2024-ben követ kombi verziója, az A6 Avant e-tron. Utóbbit az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann nemrég mutatta be a gyártó évértékelő sajtóeseményén, ahol elmondta, az A6 Avant e-tron a márka jövőbeli elektromos luxusmodelljeinek dinamikáját, eleganciáját testesíti meg. Közvetlen újságírói kérdésre válaszolva Hoffmann elmondta, az Audinak továbbra is vannak tervei a kombi autókkal, míg a Mercedes például nem tervez ilyen karosszériaformát a nemrég piacra került EQE méretosztályában.

Audi A6 Avant e-tron koncepció

Audi A6 Avant e-tron koncepció | Fotó: Audi MediaCenter

A PPE modellek egyik fontos piaca Kína lesz. Az ottani, alternatív hajtású járműveket gyártó Audi FAW vegyesvállalat Duesmann elmondása alapján központi szerepet játszik az Audi kínai elektrifikációjában, de az itt gyártandó modellekről nem közölt információt.

Tervben van, hogy a fejlesztési munkában szorosabb szálak fűzzék az Audit a Volkswagen Csoport két luxusmárkájához, a Lamborghinihez és a Bentley-hez. Duesmann azt mondta, a két luxusmárka egyértelműen sokat profitálhat az Audival közös munkából az elektromos átállás során, hiszen egyedül nehéz lenne nekik a szükséges összegek befektetése. Az első tisztán elektromos Lamborghini bejelentésére ugyan még várni kell, az első elektromos Bentley pedig a Audi Artemis projektjének gyermeke lesz hannoveri karosszériagyártással és Crewe-i végösszeszereléssel. A projekt első, 2025-ben érkező modellje Duesmann szerint meghatározó lesz a későbbiekre nézve a formanyelv szempontjából — írja az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink