Gyártók Kipipálhatta Winterkorn a 2018-as stratégia első célját

Kipipálhatta Winterkorn a 2018-as stratégia első célját

autopro.hu | 2015.02.03 12:53

Kipipálhatta Winterkorn a 2018-as stratégia első célját

2014-ben összességében több mint 10 millió gépkocsit szállítottunk ki a városi autó e-up-tól kezdve egészen a nagyhaszonjárművekig. A piaci feltételek ellenére következetesen végrehajtjuk a 2018-as stratégiát. A többi főbb célkitűzéseink megvalósításával is jól haladunk: ezek az eladások, és a vásárlók elégedettségének növelése, és a legnagyobb munkáltató pozíció – jelentette ki a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Martin Winterkorn.

Hirdetés

2014-ben januártól decemberig világméretekben a Volkswagen-csoport márkái összesen 10,14 millió gépkocsit szállítottak ki a vásárlóknak. Ez 4,2 százalékos növekedést jelent a 2013-as esztendő azonos időszakában kiszállított 9,73 millió gépkocsival összehasonlítva. A nagyhaszonjárművekre vonatkozó adatokat is beleszámítva az európai piacokon a csoport márkái összességében 3,95 millió gépkocsit szállítottak ki vásárlóiknak. Ez 5,1 százalékos növekedést jelent a 2013-as esztendő azonos időszakában kiszállított 3,75 millió gépkocsival összehasonlítva.

A Németország nélküli Nyugat-Európában 2,03 millió vásárló vett birtokba új gépkocsit, 2013-ban ez a szám 1,90 millió, azaz 7,2 százalékkal alacsonyabb volt. A hazai, azaz a németországi piacon 1,24 millió gépkocsit szállítottak ki, 4,5 százalékkal többet, mint az előző év 1,19 millió egysége. Közép- és Kelet- Európában a decemberig tartó időszakban a csoport 670 900 gépkocsit szállított ki a vásárlóknak, ez a 2013-as év 668 300 darabos mennyiségéhez képest 0,4 százalékos növekedést jelent. Ebből az orosz piacra 275 800 darab jutott, 12,7 százalékkal kevesebb, mint a 2013-as 316 000 darab.

A Volkswagen-csoport januártól decemberig az észak-amerikai térségben 891 900 darab gépkocsit szállított ki, 0,2 százalékkal többet, mint 2013-ban, amikor ez az adat 890 600 egység volt. Ebből az Egyesült Államok piacán 599 700 darabot adtak át, 2 százalékkal kevesebbet, mint amennyi az előző év 611 800 egysége volt. Ugyanazon időszakban a Volkswagen-csoport a dél-amerikai térségben 795 700 darab gépkocsit szállított le, 19,8 százalékkal kevesebbet, mint a 2013-as 992 300 darab volt. Ebből 629 800 gépkocsi jutott a brazil vevőknek, 16,6 százalékkal kevesebb, mint a megelőző évben, amikor 755 200 darab került piacra Brazíliában. A Volkswagen-csoport továbbra is bíztató számokat mutat az ázsiai-csendes óceáni térségben, ahol az éves kiszállítások most először meghaladták a négymilliós határt. A csoport a januártól decemberig terjedő időszakban 4,06 millió gépkocsit adott át a vásárlóknak, ez 11,3 százalékkal több gépkocsit jelentett, mint az előző év azonos időszakában elért 3,65 millió darabos mennyiség volt. Ebből 3,68 millió darabot szállítottak ki legnagyobb piacon, Kínában, mely eredménybe Hong Kong is beleszámított. Ez 12,4 százalékkal több mint a 2013-as 3,27 millió egység volt.

A Volkswagen Személygépkocsik márka 2014 januárja és decembere között világméretekben 6,12 millió gépjárművet adott át vásárlóinak. Ez azt jelenti, hogy a márka 2004 óta megduplázta a kiszállításait, és most első alkalommal átlépte a hatmilliós határt.

Az Audi 2014-ben világméretekben 1,74 millió gépjárművet szállított a piacokra, ami jelentős, összességében 10,5 százalékos növekedést jelent az eggyel korábbi év 1,58 milliós adatához képest. Az ingolstadti prémium márka tavaly majdnem minden régióban növelte értékesítéseit.

A sportautókat gyártó Porsche a decemberig tartó időszakban 189 800 darab gépkocsit szállított ügyfeleinek. Ez a mennyiség 17,1 százalékkal nagyobb, mint az előző időszak 162 100 darabos mennyisége. A stuttgarti központú gyár modelljei iránt különösen nagy volt a kereslet Nyugat-Európában, az ázsiai-csendes óceáni térségben, és Észak-Amerikában.

A Skoda 2014 januárjától decemberig világméretekben most első alkalommal szállított ki több mint 1 millió gépkocsit, így tavaly 1 04 millió gépkocsit adott át, ez éves alapon 12,7 százalékos növekedést jelent az azt megelőző év 0,92 millió egységhez képest.

A Seat a 2014 decemberéig tartó időszakban világméretekben 390 500 darab gépkocsit szállított le, és ez éves alapon 10 százalékos növekedést jelentett a 2013-as 355 000 darabhoz képest.

A Volkswagen-csoport három haszonjármű márkája, az MAN, a Scania és a Volkswagen Haszonjárművek világméretekben 2014-ben 646 500 nagy- és kishaszonjárművet szállított ki vásárlóiknak, ez 5,4 százalékkal kevesebb, mint a 2013-as 683 200 darab. Ez a gyengébb európai, oroszországi és dél-amerikai piaci fejlődés következménye.

Az MAN részesedése ebből 120 100 darab volt az előző év 140 300 egysége után, így a csökkenés 14,4 százalék volt A svéd márka, a Scania 79 800 haszonjárművet és buszt adott át vásárlóinak 2014-ben, ez a 2013-ban 80 500 egységet követően 0,8 százalékkal alacsonyabb forgalmat jelentett. A Volkswagen Haszonjárművek 446 600 egységet szállított ki 2014 decemberéig, ami 3,4 százalékkal volt kevesebb, mint a 2013-as 462 400 darab.

Kiemelt Partnereink