Gyártók Kínai kihívót kaphat a Maybach?

Kínai kihívót kaphat a Maybach?

autopro.hu/Sz.K. | 2023.12.31 08:16

Kínai kihívót kaphat a Maybach?

Fotó: Nio

A Nio várhatóan 2025-ben dobja piacra csúcsmodelljét, ami akár a Mercedes-Maybach kihívója is lehet. A kétmotoros összkerékhajtású autó a Nio elektromos platformjának és hajtásláncának technológiai bemutatójaként szolgál majd, új mércét állítva a hatékonyság, a luxus, a tér és a biztonság terén a sorozatgyártású elektromos autók számára - mondta William Li vezérigazgató.

Hirdetés

A kínai piacon 2025 elején bevezetésre kerülő ET9 nemcsak a Nio legfejlettebb, hanem eddigi legdrágább és legnagyobb modellje is. Hossza több mint 5300 milliméter, szélessége 2016 milliméter, magassága 1620 milliméter, így több mint 199 milliméterrel hosszabb, 29 milliméterrel szélesebb és 115 milliméterrel magasabb, mint a 2022-ben bemutatott Nio ET7 limuzin. A Nio új ET3 elektromosautó-platformjának legnagyobb változatára épülve 3250 millméteres, rendkívül hosszú tengelytávval rendelkezik, amely mintegy 190 milliméterrel hosszabb, mint az ET7 limuziné.

Egyediség megalkotására törekedett a Nio

Az ET9 bemutatóján, a márka éves Nio-napján, Hszianban William Li vezérigazgató a Mercedes-Maybach S-osztályt, az Audi A8-at, a BMW 7-es sorozatát és a Porsche Panamerát említette az új Nio modell vetélytársainak - ilyen luxusautó-versenyt szeretne megnyerni a kínai cég.

Li az ET9-et „landjet” -ként jellemzi - ezt a kifejezést először az Audi használta egy 2020-ban bemutatott futurisztikus elektromos koncepcióra. A hagyományos szedán vonalait egy modern SUV vonalaival ötvözi.

Belül a merész crossover fényűző utasteret kap, amelyben kettő plusz kettő elrendezésben négy személynek jut hely. A hátsó üléseket kifejezetten az ET9 számára fejlesztették ki, és 18 irányú elektromos állítással, valamint dönthető funkcióval rendelkeznek, így az üléstámla dőlésszöge akár 45 fokos is lehet. Az első ülések hátsó részéhez egy pár 14,5 colos OLED is tartozik.

A belső teret középen egy úgynevezett vezetői híd osztja ketté. Ez a hátsó üléseken ülők számára kihajtható asztalokat és egy tíz literes mini hűtőszekrényt biztosít.

A külalak mellett a teljesítmény is kimagasló

Az új négyüléses crossover középpontjában egy újonnan kifejlesztett 900 voltos elektromos architektúra áll, amelyet egy szabadalmaztatott 1200 voltos szilícium-karbid (SiC) energiamodullal kombináltak. Ez akár 600 kilowattos akkumulátortöltést és 765 amperes csúcstöltési görbét tesz lehetővé - a Nio szerint ez öt perc alatt 255 kilométernyi elektromos energia feltöltéséhez elegendő.

Az új elektromos architektúra bevezetésével a Nio tovább csökkentette az ET9-es elektromos motorok és a kábelköteg méretét és súlyát az ET7-es által használt jelenlegi 800 voltos rendszerhez képest.

További fejlesztések közé tartozik a Nio új NX9031 AD chipkészlete. Az 5 nanométeres, 32 magos, autóipari minőségű processzor több mint 50 milliárd tranzisztorral rendelkezik, és állítólag több mint hattrillió parancsot képes másodpercenként lefuttatni, 75 százalékkal gyorsabban, mint az autóipari átlag, mondja Li. Ez lehetővé teszi az érzékelés, a számítás, a tervezés és a vezérlés egyidejű feldolgozását.

Az ET9 energiaellátását két újonnan kifejlesztett elektromos motor biztosítja. A Nio szerint ez a motor a világ első 925 voltos W-Pin motorja. Ez a motor akár 20 ezer fordulat/perc fordulatszámon is képes működni, 340 kilowatt teljesítménnyel. Elöl egy indukciós motor található, amelynek teljesítménysűrűsége akár 2,6 kilowatt/kilogramm, csúcsteljesítménye pedig 180 kilowatt.

Az elektromos energiát egy cserélhető 120 kilowattos lítium-ion akkumulátor biztosítja. Ez a Nio új, 46105-ös hengeres celláit használja, és a cellák energiasűrűsége 292 wattóra/kilogramm.

Fejlett töltőállomások és felfüggesztés

Az új Nio modell teljes mértékben kompatibilis a sanghaji székhelyű vállalat új, negyedik generációs Power Charger és Power Swap Station töltőállomásával - ez utóbbi az állítások szerint akár 23 akkumulátort és napi 480 akkumulátorcserét is támogat, és 22 százalékkal gyorsabban működik, mint a meglévő állomások.

Az ET9 technikai fejlődése kiterjed az újonnan kifejlesztett alvázra is. A gázpedál, a sebességváltó, a kormányzás, a felfüggesztés és a fékek működését mechanikus helyett elektronikusan vezérlik.

Az ET9 teljesen aktív SkyRide felfüggesztési rendszere állításuk szerint fejlettebb, mint a Porsche Panamera harmadik generációjában alkalmazott rendszer, amely egyedi kerékvezérlést, akár 220 milliméteres rugóutat és négykerék-kormányzást biztosít – írja az Autocar.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink