Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai autókat fognak gyártani a VW orosz üzemében
A Volkswagen nemrég adta el oroszországi eszközeit, beleértve a kalugai autógyárát is. Sajtóértesülések szerint a jövőben az üzemben a kínai Chery autógyártó járműveit szerelhetik össze egy új márkanév alatt.
A VW májusban az Art-Finance-nek, az Avilon orosz autókereskedő egy leányvállalatának értékesítette az évente 225 ezer jármű legyártására képes, több mint 4000 főt foglalkoztató autógyárát, ahol röviddel az ukrajnai háború kitörése után leállt a termelés.
Orosz sajtóértesülések szerint az Avilon közel áll ahhoz, hogy megegyezzen a Chery-vel annak Omoda S5 modelljének kalugai összeszereléséről, azáltal a termelés újraindításáról.
Az Omoda S5 egy kompakt SUV, melynek Kalugában készült példányait valószínűleg egy új márkajelzéssel ellátva fogják piacra dobni. Ehhez kapcsolódóan a Chery néhány hónapon belül kivezeti a típust a saját oroszországi kínálatából, hogy aztán a helyben készült változat formájában térhessen az vissza.
A Chery-vel való megegyezés már egy ideje a láthatáron lehet, ugyanis elemzők szerint a vállalattal folyó tárgyalások hozzájárultak ahhoz, hogy az orosz kormány engedélyezte a VW távozását és eszközei értékesítését.
Nem kockáztatnak a kínaiak
Az Avtonews orosz autóipari lapnak nyilatkozó források szerint a Chery ódzkodik attól, hogy autógyártását lokalizálja Oroszországban. Ennek okai a pénzügyi kockázatok, illetve az orosz kormány nem egyértelmű autóipari politikája.
Ez vezetett egy olyan konstrukcióhoz, melyben a Chery mindössze a kész járműveket szolgáltatja alkatrészekre bontva, míg a kockázat az orosz partnert terheli. Továbbá az Avilon a gyártáson kívül a kész járművek értékesítéséről és szervizeléséről is kénytelen lesz gondoskodni.
A Chery egyébként nem az első kínai OEM lesz, mely autóit Oroszországban fogják összeszerelni más márkanév alatt, a JAC crossovereit ugyanis a Renault egykori, Moszkva melletti üzemében Moszkvics márkajelzéssel gyártják 2022 vége óta.
Nem lesz gond az újraindulással
A Renault volt üzemében a termelés újraindítását késleltette, hogy a francia gyártó a berendezéseket szoftver nélkül, működésképtelen állapotban hagyta hátra. A volt VW-gyárban az ehhez hasonló problémák kezelését segítheti, hogy állítólag a német OEM egy helyi vezetője asszisztálni fog a termelés újraindításához.
Ezenkívül Dmitry Trudovoy, az orosz szakszervezeti szövetség elnöke elárulta, hogy a VW több berendezést is hátrahagyott üzemében, így nem ígérkezik nehéznek a gyártósorok újra beüzemelése. „A legfontosabb, hogy egy modell méretei illeszkedjenek a gyártósorhoz. Ha a kész jármű nem illeszkedik ezen paraméterekhez, a soron módosításokat szükséges végezni, ami nagyon költséges” – idézi Trudovoy-t az Automotive Logistics.
Sergei Burgazliev autóipari szakértő elmondta: „Az Omoda S5 és a Volkswagen Polo hasonlóak dizájnban és méretben. A hozzájuk használt hegesztőrobotok és a fényező berendezések azonosak.” Hozzátette, hogy némi változtatásra a gyártásban így is szükség lesz, azonban ennek munkaigénye nem összevethető a jelentősen eltérő modellek esetén szükségessel.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!