Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kevesebb biztonsági funkcióval készíti autóit a Ford és a Volvo
Mind a Ford, mind a Volvo kevesebb biztonsági funkcióval építi bizonyos modelljeit, hogy az értékesítés az autógyártást világszerte akadályozó chiphiány ellenére is folytatódhasson.
A modern autók gyártásában nagyban támaszkodnak a félvezetőkre, amik nélkül nem lenne elképzelhető az infotainment rendszer vagy számos biztonsági és kényelmi funkció. A kevesebb chip használata lehetővé teszi, hogy a gyártás és az értékesítés a chiphiány alatt is folytatódhasson, ám magától értetődően bizonyos felszereltségek feláldozásával jár.
A Ford Puma Titanium és ST-Line felszereltségi szintjei most már egy olcsóbb, de kevesebbet nyújtó Design kivitelben is választhatóak. Az ST-Line Design például egyebek mellett tolatóradar, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint sávtartó- és vészfékasszisztensek nélkül érhető el. A változásokról író Autocar szerint az EcoSport ST-Line szintén választható már Design változatban.
A brit lap megkeresésére a Ford közölte, hogy a kettő modellnél az alacsonyabb felszereltséggel lehetőséget biztosítanak a vásárlóknak, hogy hamarabb jussanak hozzá új járművükhöz.
Amennyiben szeptemberben megszavazzák, az EU-ban a 2022 májusától engedélyeztetett új autótípusoknak automata vészfékasszisztenssel és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel kell rendelkeznie. A Fordot azonban a Design kivitelek további kínálásával sem fenyegeti szabályszegés, a már levizsgázott modelleknek ugyanis csak 2024 májusától kell az új követelményeknek megfelelnie.
Nincs egyedül a Ford
A gyártók jellemzően a gyártás csökkentésével kompenzálják a chiphiányt, ám a Ford nincs egyedül a megközelítésével. A Volvo az XC60 Driver Awareness csomagjából vett ki bizonyos biztonsági funkciókat, ami azonban a vállalat szerint nem befolyásolja a modell Euro NCAP szerinti besorolását – ellentétben a Ford Puma Design kiviteleivel.
A svéd OEM jelenleg azon van, hogy felvegye a kapcsolatot megrendelőivel, akik eldönthetik, hogy lemondanak-e az érintett funkciókról vagy pedig kivárják azok ismét elérhetővé válását.