Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kevesebb autóval is megduplázta nyereségét a VW
Ötödével kevesebb autót adott el, ám majdnem megduplázta nyerségét a Volkswagen Csoport – a német OEM meggyőző adatokat produkált az idei első negyedévben a nehéz piaci környezet ellenére is.
Közzétette a 2022-es első negyedéves adatait a Volkswagen Csoport. A világ legnagyobb autógyártója címért versengő konszern az autóeladások visszaesése és az orosz-ukrán háború negatív következményei ellenére csaknem kétszer annyi profitot termelt az első negyedévben, mint egy évvel korábban. Az adózott eredmény 3,4-ről 6,7 milliárd euróra nőtt éves szinten.
Elsősorban a chiphiány miatt a Volkswagen közel ötödével kevesebb járművet adott el, ennek ellenére pusztán az értékesítésből származó bevétele is nőtt a konszernnek: kismértékben, 0,6 százalékkal, 62,7 milliárd euróra emelkedett ez a tétel. Herbert Diess és a menedzsment megerősítette az évre vonatkozó előrejelzéseket.
A prémium szegmens a nyerő
A csoporton belül elsősorban a prémiumgyártók – így például az Audi és a Porsche – erős számokat tettek közzé, ezzel szemben a Volkswagen alapmárkát, valamint a Škodát, a Seatot és kishaszonjárműveket is magában foglaló, úgynevezett volumencsoport eladásai 27,4 milliárdról 24,4 milliárd euróra csökkentek az első negyedévben: maga a VW személyautó-márka eladásai 17,6 milliárdról 14,9 milliárd euróra estek vissza, ám a cég bevétele 490 millióról 513 millió euróra nőtt.
A Volkswagen Csoport a chiphiányt, a kínai koronaválságot és az ukrajnai háború hatásait említette, mint a gyártást visszavető tényezők.
Az Audi, a Bentley és a Lamborghini együttesen 1,5 milliárdról 3,5 milliárd euróra növelte korrigált üzemi eredményét, miközben az árbevétel nagyjából az előző évi szinten maradt. A Porsche árbevétele hétmilliárdról 7,3 milliárd euróra nőtt – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!