Gyártók Kész a teljes elektrifikációra a Toyota

Kész a teljes elektrifikációra a Toyota

autopro.hu/V.M. | 2021.12.07 04:20

Kész a teljes elektrifikációra a Toyota

Fotó: Newsroom Toyota Europe

A japán Toyota készen áll arra, hogy 2035-től kizárólag emissziómentes járműveket kínáljon Nyugat-Európában – közölte a vállalat az európai üzleti stratégiájával kapcsolatos fejlemények ismertetésekor, amikor akkumulátor-fejlesztéséről is új részleteket osztott meg.

Hirdetés

A következő években több kibocsátásmentes járművet is piacra tervez dobni a Toyota. A legfrissebben bemutatott ilyen járműve a bZ4X akkumulátoros elektromos SUV, amit a nemrég megrendezett Los Angeles-i Autószalonon lepleztek le.

A Toyota úgy számol, hogy 2030-ra a nyugat-európai régiós eladásainak legalább felét fogják zéró kibocsátású járművek kitenni, míg 2035-re készen fog állni arra, hogy Nyugat-Európában minden járművét kibocsátásmentes hajtáslánccal értékesítse – feltéve, hogy addigra megfelelő kapacitású elektromos és hidrogénes töltőhálózat épül ki.

Az Európai Bizottság nyáron ismertetett javaslatában az áll, hogy 2035-től kizárólag emissziómentes autókat és furgonokat lehet értékesíteni az EU területén. A Toyota a mostani bejelentése szerint – legalábbis, ami Nyugat-Európát illeti – készen áll a még későbbi elfogadásra váró javaslatban foglaltak teljesítésére.

A sokszínűségben rejlik a kulcs

A Toyota sajtóeseményén Gill Pratt, a Toyota Motor Europe (TME) kutatási vezetője rámutatott, hogy a karbonsemlegesség felé vezető utat többféle hajtáslánc párhuzamos használatára kell alapozni a világszerte rendelkezésre álló energiaforrások, illetve a közlekedési igények eltérősége és szén-dioxid-kibocsátás minimalizálása érdekében. Éppen ezért a technológiai átmenetben a hibrideknek, az akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás típusoknak egyaránt helye van.

Úttörő technológia gyártása indult el

Az akkumulátorokkal kapcsolatos fejlesztésekről Gerald Killmann, a TME kutatás-fejlesztési vezetője beszélt. Megosztotta, hogy a Toyota elindította a világ első bipoláris nikkel-metál-hibrid (NiMH) akkumulátorának kereskedelmi célú gyártását. Ezzel a technológiával a hibridekben használt NiMH telepek kevesebb ásványi anyag felhasználásával, kisebb költségből készíthetőek el, miközben kétszer nagyobb teljesítménnyel képesek az elektromos motorokba táplálni a bennük tárolt energiát.

Killmann elmondta továbbá, hogy hasonló és más megoldások együttes alkalmazásával a lítiumionos telepek járművekre vetített (fajlagos) költségeinek megfeleződésére számítanak a mostani évtized második felében, méghozzá a hatótávolság csökkenése nélkül. Ezáltal az akkumulátoros elektromos járművek elérhetőbbé fognak válni.

A részlegvezető a más OEM-ek által is vizsgált és nagyobb energiasűrűséggel kecsegtető szilárdtest akkumulátorokkal kapcsolatban közölte, hogy a 2020-as, prototípusokkal végzett teszteket követően először valószínűleg hibrid járművekbe fogják azokat beépíteni.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink