Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kereskedéseinek harmadát bezárja a Volvo
Nem működnek elég hatékonyan a Volvo-kereskedések, ezért a gyártó leépíti a hálózatát. Németországban márkakereskedéseinek csaknem felét megszünteti a Volvo, amiért 2022-ben átlagosan csak 180 autót adtak el telephelyenként. Az európai átlag az összes márka esetében 257.
A svéd Volvo autógyártó drasztikusan szűkíti német értékesítési hálózatát. Március 1-jén Herrik van der Gaag, a Volvo német főnöke arról tájékoztatta a szakmát, hogy a korábbi 227 értékesítési hely közül 68-at meg kell szüntetni. A jelenlegi 149 Volvo márkakereskedés közül ezért 65 szerződése március 31-én lejár, és a kétéves felmondási idő végével távozik a hálózatból.
Emellett az e-mobilitás következtében csökkennek az egy járműre jutó haszonkulcsok, ugyanakkor meredeken emelkednek a beruházási igények, például a töltési infrastruktúra terén. Röviden: a jármű mennyisége és bevétele már nem minden kereskedő számára elegendő. „Sok partner egyre nehezebben tud megfelelni a Volvo követelményeinek” – mondta Torben Meyer, a Volvo kereskedői hálózatának vezetője.
Kevés autót adnak el helyben
A Volvo valóban le van maradva a helyszínenként eladott járművek számát tekintve. 2022-ben telephelyenként átlagosan 180 járművet adtak el, miközben Németországban az átlag 231, európai szinten pedig 257. Ha az értékesítési volumen változatlan maradna, a most megtörtént hálózatlezárások kezdetben 260 körülire növelnék az eladásokat telephelyenként. Ugyanakkor a Volvo célja hosszabb távon azonban a német prémium márkák beérése, amelyek telephelyenként körülbelül 500 autót képes eladni.
Meyer nem rejti véka alá, hogy kit érintenek elsősorban az elbocsátások: „Ezek gyakran nagyon kis partnerek” – mondja. Ez azokat is érinti, akik ötven éve a Volvo partnerei. A méret mellett további kiválasztási szempont volt az üzleti területen belüli piaci részesedés, a piac mérete és a helyi vásárlóerő.
A felmondás előtt nem folytak tárgyalások a kereskedő képviselőivel. Az ügyfelek számára a hálózat megtisztítása legfeljebb negyvenről ötven percre növeli a következő értékesítési helyre történő utazási időt, a szervizek megközelítése pedig az átlagos húsz percről harmincra nő.
Sok kereskedő számára meglepetés lehetett a bejelentés: alig néhány héttel korábban az importőr megállapodott a márkakereskedői szövetséggel a meglévő kereskedői szerződések kiigazításáról, amelyet bemutattak azoknak a partnereknek is, akik most megszűnnek.
Inkább online adnak el autókat
Konkrétan két évvel meghosszabbították a lejáró közvetlen értékesítési szerződést, amely a szokásos szerződés kiegészítése. A Volvo mostantól felhatalmazást kapott arra, hogy weboldalán a modellek teljes skáláját saját számlájára kínálja: nem csak úgy, mint korábban autó-előfizetéssel (Care by Volvo), hanem vásárláskor is. A kereskedők viszont már nem csak akkor keresnek pénzt a Volvo közvetlen értékesítéséből, ha közvetlenül segítettek a tranzakcióban, például egy próbaút megszervezésével. Még akkor is jár jutalom, ha az ügyfél teljesen online vásárol, és egyetlen ponttal sem érintkezett a kereskedői hálózattal. Az autót szállító kereskedő megkapja a részesedést.
Bár a Volvo telephelyek csaknem egyharmada megszűnik, ennek nem szabadna megjelennie az eladási számokban. Éppen ellenkezőleg: „erős növekedést feltételezünk a következő néhány évben” - mondta Meyer. Ezt elsősorban az elektromos modellválaszték gyors bővülésével érnék el – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!