Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Keményen fel fog lépni a szabályokat be nem tartó gyártókkal szemben az EU
Szeptember elsejétől az Európai Bizottság nagyobb jogkörrel rendelkezik az EU-ban értékesített autók biztonsági és károsanyag-kibocsátási megfelelésének biztosítása terén. A bizottság mostantól saját maga rendelhet el visszahívásokat, az előírásoknak nem megfelelő típusok engedélyét pedig akár vissza is vonhatja.
Korábban a visszahívásokról és a büntetések kiszabásáról csak a tagállamok rendelkezhettek, most már viszont az unió saját maga ellenőrizheti a járművek megfelelősségét, visszahívásokat rendelhet el mind a 27 tagállamban, továbbá járművenként 30 ezer eurós bírságot szabhat ki az előírásokat be nem tartó autógyártókra. Az Európai Bizottság szerint a korábbi rendszer nem tette lehetővé, hogy a járműveken elég hamar elvégezzék a szükséges módosításokat.
Az új szabályozás azt is lehetővé teszi az uniónak, hogy visszavonja a típusengedélyeket a tagállamok többségének hozzájárulása mellett. Ezáltal az előírások áthágása még több költséget eredményezhet a gyártóknak, a forgalomból kivont járművek tulajdonosai ugyanis kártérítési igénnyel élhetnek majd.
A bizottság hétmillió eurót fektetett kettő új tesztlaboratóriumba, hamarosan pedig el fogja kezdeni az autók megfelelősségének tesztelését. A tagállamoknak addig is tesztelnie kell a már utakon lévő járműveket, hogy kiszűrjék azokat, amikbe olyan eszközöket építettek, amik segítenek az előírások megkerülésében azáltal, hogy a jármű más-más kibocsátási értékeket produkál laboratóriumban és valós vezetési körülmények között.
Csak akkor lép közbe az unió, ha muszáj
Alapesetben a szabályoknak nem megfelelő modellek kapcsán továbbra is a tagállamok fognak intézkedni, az Európai Bizottság akkor fog beavatkozni, ha az állami lépéseket nem találja kielégítőnek.
A Reuters cikke szerint az EU 2013-ban kezdte el felülvizsgálni az egészen nem sokkal ezelőttig érvényben lévő szabályokat, a 2015-ben kirobbant dízelbotrányt követően pedig további szigorítás mellett kötelezte el magát.