Gyártók Kemény hatótávval támad a Passat elektromos utódja

Kemény hatótávval támad a Passat elektromos utódja

autopro.hu/P.B. | 2023.04.18 16:23

Kemény hatótávval támad a Passat elektromos utódja

Fotó: Volkswagen Newsroom

Április 17-én lerántotta a leplet legújabb modelljéről a Volkswagen. A Passat utódjának szánt nagyméretű elektromos szedán a vállalat szerint akár 700 kilométeres hatótávot is elérhet majd a legmagasabb felszereltségi szinten.

Hirdetés

A legnagyobb hívószóként emlegetett 700 kilométeres hatótávot az ID.7 Pro S nevű változat fogja tudni, ráadásul a 700 kilométer csak belső előrejelzés, nem pedig hivatalos WLTP-mérés. A mindenképpen komoly hatótávot az új, továbbfejlesztett, APP550 jelzésű, 210 kilowattos elektromos hajtásnak köszönhetően érheti el az autó.

Az ID.7 a Volkswagen eddigi legnagyobb akkumulátorát tartalmazza. Az ID.7 Pro S energiatároló egysége 86 kilowattórás. A korábbi 77 kilowattórás akkumulátor kerül be az alacsonyabban felszerelt ID.7-esekbe, azzal is akár 615 kilométeres hatótáv érhető el.

Természetesen az aerodinamika is fontos szerepet játszik a nagy hatótávban. A lapos limuzintest jobban siklik a szélben, mint egy magasabb ID.4. Az autó óriási, 4,96 méteres (2,97 méter a tengelytáv) hossza az ívelt hátsó résszel kombinálva segít jobban irányítani a levegőt a jármű körül. Számos további részlet eredményezi a „körülbelül” 0,23 légellenállási együtthatót - a VW egyelőre nem akar pontos adatot közölni, mivel a légellenállás a felszereltségtől is függ.

Mi a helyzet a töltéssel?

A 77 kilowattórás akkumulátorral szerelt verzió esetében a maximális töltési teljesítmény az eddig ismert 170 kilowatt marad, míg az új 86 kilowattórás akku csúcsteljesítménye 200 kilowatt lesz. A VW egyelőre nem határozza meg a töltési időt sem a legideálisabb, sem a lassabb szcenáriók esetében.

Az ID.7 megkapta az akkumulátor előkondicionálásának funkcióját, aminek köszönhetően automatikusan az optimális hőmérsékletre áll az akkumulátor a töltés megkezdése előtt – ez növelheti az akkumulátorok élettartamát.

Fotó: Volkswagen Newsroom

A modell kezdetben csak ID.7 Pro változatban, kisebb akkumulátorral fog megjelenni az európai értékesítés kezdetekor, még az idén ősszel. A VW még nem közölte, hogy pontosan mikor következik az ID.7 Pro S bevezetése, de azt a modellvariációt is Emdenben fogják gyártani az európai és az amerikai piacra is. Ez azt jelenti, hogy ha nem jön létre megállapodás az Egyesült Államok kormánya és az EU között, akkor az ID.7 akár el is bukhatja a 7500 dolláros adójóváírását az Egyesült Államokban. Kínában a vegyesvállalataival közösen fogja gyártani a modellt a VW, első körben ott is a kisebb akkuval.

Hosszú utazásokra tervezve

A már említett 2,97 méteres tengelytáv teret ad a valamivel nagyobb akkumulátornak, és több helyet biztosít az utastérben – akár öt felnőtt csomagokkal együtt élvezheti a tágas belteret. A hosszú tengelytáv pedig javítja az egyenes vonalú stabilitást, aminek stabil és kellemes kezelhetőséget kell kínálnia hosszú utakon.

Az ID.7 high-tech hatású dizájnnal rendelkezik. Szinte már megszokottnak számít a nagyméretű érintőképernyő, de emellett az összes felszereltségi szinten alap lesz a head-up kijelző, amely a műszerfal legtöbb hagyományos elemét kivetíti a vezető látómezejébe. Az utasok fölött egy nagyméretű, automatikusan sötétedő napfénytető található, amely az autó számos más funkciójához hasonlóan hangutasításokkal vezérelhető.

A Volkswagen a Tesla Model 3 kihívójának nevezi a Passat-utódot, ami tehát a kisebb akkumulátorral már nyártól előrendelhető Európában. A 700 kilométeres hatótávot ígérő verzió 2024-ben érkezhet.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink