Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kartellvizsgálatot indít Brüsszel a német autógyárak ellen
Kartell alakításának gyanújával vizsgálatot indít a német autógyárak ellen az Európai Bizottság annak kiderítésére történt-e közöttük versenyellenes megállapodás a motorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztésében és bevezetésében.
– A Bizottság tüzetesen meg fogja vizsgálni kötött-e megállapodást a BMW, a Daimler és a VW márka, illetve a Volkswagen konszern leányvállalatai, az Audi és a Porsche arról, hogy elkerüljék a versenyt egymással a benzin- és dízelmotorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztése terén – közölte Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.
A károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiák a környezetszennyezés mérséklését szolgálják – mutatott rá az uniós biztos, hozzátéve, hogy amennyiben a Bizottság gyanúja beigazolódik, az annyit jelent, hogy az autógyárak már rendelkezésükre álló technológiák visszatartásával fosztották meg a vásárlókat környezetbarát autók vásárlásának lehetőségétől.
Margrethe Vestager hangsúlyozta: a vizsgálat nem a motorok károsanyag-kibocsátását a tesztelések során manipuláló és már ismert berendezésekkel (defeat devices) és szoftveres megoldásokkal foglalkozik, hanem új, még nem alkalmazott technológiák fejlesztésével. Közölte: a Bizottságnak bizonyítékai vannak arra nézve, hogy öt német autógyár, a BMW, a Daimler, a VW, az Audi és a Porsche összejátszott az ügyben. Értesüléseik szerint "az ötök" mintegy kétszáz alkalmazottja a kilencvenes évek óta rendszeresen titkos munkacsoportokban folytat egyeztetéseket a verseny kiküszöbölése érdekében.
A német Spiegel lap 2017 júliusában számolt be a német autógyárak között a beszerzési költségekről, beszállítókról, valamint a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásáról már mintegy két évtizede folyó egyeztetésekről.