Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jövője lehet a hidrogénes hajtásnak Indiában
A hidrogén mobilitási célú használata egy érdekes alternatíva India számára, különösen annak fényében, hogy csökkentené a lítiumimporttól való függőséget – legalábbis ez a véleménye az Indiában piacvezető Maruti Suzuki elnökének.
A lítium iránti globális kereslet gyorsan nő, ahogy az autógyártók az elektromos autók gyártásának felfuttatásán dolgoznak az emissziós normáknak megfelelés érdekében.
Indiát tekintve azonban más a helyzet. Az akkumulátorok magas ára miatt a villanyautók csak keveseknek fizethetőek meg az ázsiai országban, ahol az elektromobilitást a fejletten töltőhálózat sem támogatja. Ezenkívül az ország lítiumkészletekkel sem rendelkezik, ami pont Kínának, egy olyan országnak teszi kiszolgáltatottá, amivel feszült a viszonya.
Az elektromos autók nehezen értékesíthetőségét néhány szám is jól mutatja. Az egy főre jutó jövedelem 2000 dollár, ami öt százaléka az európainak vagy a japánnak. Emellett az autók 95 százalékát 20 ezer dollár alatti áron adják el.
Figyelemmel kell lenni a realitásokra
R.C. Bhargava, a Maruti elnöke az éves eredmények ismertetésén újságírókkal közölte: „fel kell ismernünk, hogy a nettó zéró kibocsátás felé vezető stratégiánknak konzisztensnek kell lennie az ország gazdasági és infrastrukturális állapotaival.”
A kibocsátás és a fogyasztás mérséklése érdekében a Maruti növeli a CNG-üzemű modellek értékesítését, ami mellett hibrid technológiába is fektet – mondta el Bhargava. Hozzátette: „a hidrogén használata szintén egy érdekes alternatíva.”
A Reuters cikke szerint megosztotta továbbá, hogy a Marutit tulajdonló Suzuki Motor csakugyan olyan tiszta technológiák fejlesztésén dolgozik, amik megfelelnek az indiai piac igényeinek, a fejlesztést pedig segítheti a Suzuki és a Toyota közti együttműködés.
Kétes a hidrogénes hajtás jövője
Arra még valószínűleg sokat kell várnunk, hogy kiderüljön, a hidrogénes hajtásnak valóban van-e jövője Indiában. A technológia valóban csökkentené az ország Kínától függését, azonban az üzemanyagcellás megoldás épp úgy megdrágítaná a keresett kisautókat, mint az akkumulátoros elektromos hajtás. Egy olcsóbb és egyszerűbb alternatívaként szolgálhatnak a hidrogénes belső égésű motorral szerelt modellek, a töltőinfrastruktúra hiánya, valamint a területen folytatott kevés fejlesztés azonban komoly hátráltató tényezőkként jelentkeznek.