Gyártók Jövője lehet a hidrogénes hajtásnak Indiában

Jövője lehet a hidrogénes hajtásnak Indiában

autopro.hu/V.M. | 2021.08.04 10:18

Jövője lehet a hidrogénes hajtásnak Indiában

Fotó: Facebook/Maruti Suzuki Arena

A hidrogén mobilitási célú használata egy érdekes alternatíva India számára, különösen annak fényében, hogy csökkentené a lítiumimporttól való függőséget – legalábbis ez a véleménye az Indiában piacvezető Maruti Suzuki elnökének.

Hirdetés

A lítium iránti globális kereslet gyorsan nő, ahogy az autógyártók az elektromos autók gyártásának felfuttatásán dolgoznak az emissziós normáknak megfelelés érdekében.

Indiát tekintve azonban más a helyzet. Az akkumulátorok magas ára miatt a villanyautók csak keveseknek fizethetőek meg az ázsiai országban, ahol az elektromobilitást a fejletten töltőhálózat sem támogatja. Ezenkívül az ország lítiumkészletekkel sem rendelkezik, ami pont Kínának, egy olyan országnak teszi kiszolgáltatottá, amivel feszült a viszonya.

Az elektromos autók nehezen értékesíthetőségét néhány szám is jól mutatja. Az egy főre jutó jövedelem 2000 dollár, ami öt százaléka az európainak vagy a japánnak. Emellett az autók 95 százalékát 20 ezer dollár alatti áron adják el.

Figyelemmel kell lenni a realitásokra

R.C. Bhargava, a Maruti elnöke az éves eredmények ismertetésén újságírókkal közölte: „fel kell ismernünk, hogy a nettó zéró kibocsátás felé vezető stratégiánknak konzisztensnek kell lennie az ország gazdasági és infrastrukturális állapotaival.”

A kibocsátás és a fogyasztás mérséklése érdekében a Maruti növeli a CNG-üzemű modellek értékesítését, ami mellett hibrid technológiába is fektet – mondta el Bhargava. Hozzátette: „a hidrogén használata szintén egy érdekes alternatíva.”

A Reuters cikke szerint megosztotta továbbá, hogy a Marutit tulajdonló Suzuki Motor csakugyan olyan tiszta technológiák fejlesztésén dolgozik, amik megfelelnek az indiai piac igényeinek, a fejlesztést pedig segítheti a Suzuki és a Toyota közti együttműködés.

Kétes a hidrogénes hajtás jövője

Arra még valószínűleg sokat kell várnunk, hogy kiderüljön, a hidrogénes hajtásnak valóban van-e jövője Indiában. A technológia valóban csökkentené az ország Kínától függését, azonban az üzemanyagcellás megoldás épp úgy megdrágítaná a keresett kisautókat, mint az akkumulátoros elektromos hajtás. Egy olcsóbb és egyszerűbb alternatívaként szolgálhatnak a hidrogénes belső égésű motorral szerelt modellek, a töltőinfrastruktúra hiánya, valamint a területen folytatott kevés fejlesztés azonban komoly hátráltató tényezőkként jelentkeznek.

Kiemelt Partnereink